Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Ağustos 2011 Salı

Hakan Güven



YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 18.08.2011
Şikayet eden : Hakan GÜVEN
Şikayet Edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Nike Marka Ayakkabı.
Şikayet tarihi : 14.07.2011
Talep : Bedel İadesi.
Miktar : 129,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 16.03.2011 tarihinde satın aldığı ürünün ayaklarında nasır ve su toplaması gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak red edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 14.07.2011 tarih ve 7261 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında; ayaklarında nasır ve su toplaması şikayeti ile 23.06.2011 tarihinde firmasına gönderildiğini, üründe üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını bildirdiğini ve ürünün 05.07.2011 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının bilirkişi tarafından incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, heyetin tüketici şikayetini kabul etmesi durumunda ise tüketicinin ayıplı malı iade etmesine karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Derya Yalgın bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu; Söz konusu ürün üzerinde yapılan incelemede; serçe parmak hizasına gelen kenarların iç kısmında astarın kısmen açıldığı ve fazlalığın tüketiciyi rahatsız etmiş olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca, üretim sırasında ayakkabının burnunu dönen derinin serçe parmak hizasına gelen ve bağcıklı bölüm ile birleştiği yan dikişlerde kısa olduğu ve bu nedenle serçe parmak hizasında torbalanma yada esneme yaptığı, bu esnek bölümün önüne gelen dikişlerin ise gerginlik yaparak serçe parmak üzerinde baskı yapabileceği görülmüştür.Tüketicinin şikayetinde haklı olduğu ve durumun kullanım hatasından kaynaklanmayıp, üretim hatasına bağlı olduğu belirlenmiştir. ” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları