Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Ağustos 2011 Pazartesi

İlhan Keleş


YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 18.08.2011
Şikayet eden : İlhan KELEŞ
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Sony Ericson marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 17.06.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 265.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 28.10.2009 tarihinde satın aldığı SONY ERİCSSON MARKA W302 MODEL 358967028507471 seri nolu cep telefonunu şarj olmuyor, seste gürültü var arızalarından dolayı yetkili servise gönderdiğini, servisin şarj soketinin yollarının kullanıcı kaynaklı hasara uğradığını sistem soketinin yollarının koptuğunu belirttiğini, kendisinin bu durumu kabul etmediği ve ödediği bedelin iadesini talep ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 17.06.2011 tarih ve 6309 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; Savunma talebine istinaden gerekli inceleme ve araştırmanın yapıldığını, şirketlerinin 4822 sayılı yasa ile değişik 4077 sayılı Tüketici Korunması Hakkında Kanun’un maddelerini uyguladığını, Mağazalarında satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini, mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağladıklarını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini belirtmiştir. Ayrıca ürünün tedarikçi firması ile görüşüldüğünü, alınan bilgiye göre ürünün garantisinin iki yıl olduğu, yetkili servislerin ürün üzerinde yapacağı işlemlerde, garanti dışı durumların herhangi birini tespit etmesi durumunda cihazın garantiden çıkacağı, darbeye uğramış telefonlara onarım yapılmış olsa dahi darbeye bağlı çeşitli arızların yeniden baş gösterebileceği bu nedenle yapılan onarım işlemine garanti verilmediği, bu tür cihazlara ücretli işlem yapıldığı, söz konusu telefonun konektöründe kullanıcı kaynaklı hasar gözlendiği bilgisi alındığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “ Tüketicinin SONY ERİCSSON MARKA W302 MODEL 358967028507471 seri nolu cep telefonunu tarafımca incelenmiş olup gerekli kontroller ölçümler ve incelemeler yapılmıştır. Cep telefonunun açılmadığı şarj olmadığı test bataryası yardımıyla açıldığı şarj olmadığı , gelen seste hoparlör arızasının olduğu sesin hışırtılı geldiği bu durumun hoparlör arızasından kaynaklandığı, cep telefonunun aktif kullanımında diğer bütün fonksiyonlarını yerine getirdiği şebeke ve gelen giden ses değerlerinin normal seviyede olduğu, elektronik devrenin yapılan incelemesinde akım değerlerinin normal olduğu şarj soketinin yerinden kopmuş olduğu veri yollarının ana kart üzerinde ayrıldığı bu nedenle şarj ve veri transferinin yapılamadığı tespit edilmiştir. Tüketicinin SONY ERİCSSON MARKA W302 MODEL 358967028507471 seri nolu cep telefonunun yapılan incelemesinde telefonun açılmadığı şarj olmadığı test bataryası yardımıyla açıldığı şarj olmadığı elektronik devre incelendiğinde şarj soketinin yerinden tamamen kopmuş olduğu bazı yolların tamamen ana kart üzerinden kalktığı bu nedenle şarj olma ve aynı zamanda veri transferi görevi gören sistem konektörünün işlevini yerine getirmediği arızanın yalnızca ana kart değişimi ile giderilebileceği ve bunun oluşma sebebinin şarj aletinin aşırı zorlanması sonucu ana kart üzerinden ayrıldığı tespiti yapılmıştır. Bu nedenle söz konusu şikayette kullanıcının kullanım kusuru bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan cihazdaki arızanın kullanım hatasından kaynaklandığı, imalat hatasından kaynaklanmadığı; dilekçe ve servis formunun incelenmesinde ise 06.06.2011 tarihli servis formundan cihazda kullanıcı kaynaklı hata tespit edilmesinden dolayı tüketiciye ücretli onarım teklif edildiği görülmüştür. Tüketici bedel iadesi talep etmektedir bedel iadesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 13. maddesinde ; “Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür. Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı, veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından düzenlenen raporlarla belirlenir. Tüketiciler , bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir. Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. ” belirtilen şartların oluşması gerekmektedir. Belirtilen hükümlerin dikkate alınarak bedel iadesi için gerekli koşulların oluşmamasından dolayı tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları