Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Ağustos 2011 Salı

Adil Özkan



YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 18.08.2011
Şikayet eden : Adil ÖZKAN
Şikayet Edilen : YKM Konfeksiyon ve İhtiyaç Maddeleri A.Ş.
Şikayet konusu : Men Marka Takım Elbise
Şikayet tarihi : 24.06.2011
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar : 119,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 20.06.2010 tarihinde satın aldığı ürünün ceket ve pantolonunda renk değişmesi ve kızarıklıklar oluşması gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak red edildiğini bu nedenle malın değiştirilmesi talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 24.06.2011 tarih ve 6512 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında ürünün tüketici hakem heyeti tarafından incelenmesini istediklerini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “ Üründe oluşan solmalar, ürünün dış yüzeyinden oluşmaya başlar, dikiş arasında ve iç kısmında kalan yerleri en geç solan ve hasar gören yerlerdir. Bu sebeple ürün pantolonun cebinin iç kısmında bulunan kumaş rengiyle, dış yüzeyde kalan kumaş rengi karşılaştığında, üründe solma olduğu görülmüştür. Ürün ceket yakasında renk solması belirgin derecededir. Ancak Meydana gelen solmanın terden kaynaklanması için ürün kumaşının tene temas eden kısımlarında solma gerekirdi. Ürün incelendiğinde ürün kumaşının tene temas eden kısımlarının dışında, ürünün dış yüzeyinde de renk değişimi meydana gelmiştir. Üründe meydana gelen solmanın boyanın yeterli kalitede kullanılmadığından meydana geldiği düşünülmektedir. Yukarıda açıklanan sebeplerle üründe üretimden kaynaklı bir hata olduğu düşünülmektedir.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları