Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
23 Ağustos 2011 Salı
Adil Özkan
YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi : 18.08.2011
Şikayet eden : Adil ÖZKAN
Şikayet Edilen : YKM Konfeksiyon ve İhtiyaç Maddeleri A.Ş.
Şikayet konusu : Men Marka Takım Elbise
Şikayet tarihi : 24.06.2011
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar : 119,00 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 20.06.2010 tarihinde satın aldığı ürünün ceket ve pantolonunda renk değişmesi ve kızarıklıklar oluşması gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak red edildiğini bu nedenle malın değiştirilmesi talep etmektedir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti : 24.06.2011 tarih ve 6512 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında ürünün tüketici hakem heyeti tarafından incelenmesini istediklerini belirtmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “ Üründe oluşan solmalar, ürünün dış yüzeyinden oluşmaya başlar, dikiş arasında ve iç kısmında kalan yerleri en geç solan ve hasar gören yerlerdir. Bu sebeple ürün pantolonun cebinin iç kısmında bulunan kumaş rengiyle, dış yüzeyde kalan kumaş rengi karşılaştığında, üründe solma olduğu görülmüştür. Ürün ceket yakasında renk solması belirgin derecededir. Ancak Meydana gelen solmanın terden kaynaklanması için ürün kumaşının tene temas eden kısımlarında solma gerekirdi. Ürün incelendiğinde ürün kumaşının tene temas eden kısımlarının dışında, ürünün dış yüzeyinde de renk değişimi meydana gelmiştir. Üründe meydana gelen solmanın boyanın yeterli kalitede kullanılmadığından meydana geldiği düşünülmektedir. Yukarıda açıklanan sebeplerle üründe üretimden kaynaklı bir hata olduğu düşünülmektedir.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2011
(852)
-
▼
Ağustos
(69)
- Yusuf Yetkin
- Yaşar Öz
- Serkan Türkmen
- Osman Nuri filgöz
- Nuray Özgenç
- Necip Pıtır
- Mustafa Akgedik
- Murat Bağatur
- Mehmet Özal Has
- Mehmet Bülent ünverdi
- İbrahim Halil Bükte
- Hüseyin Dar
- Hamza Yurdakul
- Hakan Güven
- Filiz Öztürk
- Emel Şahin
- Ali Saray
- Adil Özkan
- Yemlihan Doğan
- Umut Demirtaş
- Özhan Dağ
- Olcay Tike
- Necip Pıtır
- Mustafa Kemal Varolun
- Mine Ulukent
- Mehmet Göçer
- İlhan Keleş
- İbrahim Aksoy
- Hasan Ergan
- Hamdi uçan
- Habip Üzmez
- Fahri bakar
- Arif Ata Ayık
- Ali Çırahan
- Adem Aktaş
- Zülfikar Demirel
- Umut Zaric
- Uğurcan Togay
- Uğur Demir
- Şavkı Şavk
- Şavkı Şavk
- Süleyman Çam
- Süleyman Avcıl
- Serkan Türkmen
- Sariye Pür
- Öznur Şahin
- Nebahat Anal
- Mustafa Hergüner
- Mustafa Gören
- Mehmet Kılıç
- Mehmet Ali Yılmaz
- Mehmet Zahir Işın
- Mehmet Zahir Işın
- Hüseyin Coşkun
- Hatice Dinçer
- Hamit Elçiçeği
- Fatma Uzar
- Cevdet Elaldı
- Caner Temiz
- Beyhan Çelik
- Atilla Avşar
- Ali Tekin
- Agit Topçuoğlu
- Bayram Badak
- Aydan Güzel
- Amşa Şahin
- Ali Tekin
- Ahmet Leventyürü
- Ahmet Bulutbeyaz
-
▼
Ağustos
(69)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder