Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Ağustos 2011 Pazartesi

Mine Ulukent


YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 18.08.2011
Şikayet eden : Mine ULUKENT
Şikayet Edilen : Türkcell İletişim Hiz. A.Ş.
Şikayet konusu : Otomatik ödeme talimatı
Şikayet tarihi : 22.07.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 428.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, Turkcell Operatörüne ait 0 533 738 15 98 nolu telefon hattını 2007 yılında kapatmasına rağmen daha önce faturaların ödenmesi hususundaki Otomatik Ödeme Talimatını iptal ettirmeyi unutması sebebiyle Turkcell A.Ş. tarafından T. İş Bankası A.Ş. Adana Şubesindeki hesabından yapılan hatalı işlemler sonucunda tahsil edilen toplam 821,00 TL.'den vaki müracaat üzerine 393,00 TL.nin ödendiği, kalan 428,00 TL.nin ödenmediği belirtilerek eksik ödenen miktarın iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 22.07.2011 tarih ve 6448 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiştir. Firma tarafından savunma verilmemiştir.

inceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu şikayetin incelenmesi için emekli banka müdürü ve Müfettişi Taner SANLI bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Şikayetçi Mine Ulukent tarafından 21.06.2011 tarihli şikayet dilekçesinin ekinde sunulmuş bulunan T. İş Bankası A.Ş. Adana Şubesi nezdindeki 6000 3620904 nolu Hesabına ait ekstrenin incelenmesi sırasında; 0 533 738 15 98 nolu telefon hattının iptal edilmiş olduğu 07.11.2007 tarihinden sonraki tarihlerde “TURKCELL/F” açıklaması altında aşağıda gösterilen miktarların adı geçenin hesabına borç kaydedilmiş olduğu görülmüştür. Dava dışı Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. Adana Cemalpaşa Şubesi tarafından Şikayetçi Mine Ulukent’in şubeleri nezdinde bulunan 48108139 nolu hesabına ait tanzim edilmiş bulunan Hesap Ekstresi mahiyetindeki Ekran Görüntü Çıktısı’nın incelenmesi sırasında, Şikayet Eden Mine Ulukent’in mezkur hesabına 14.06.2011 tarihinde “EFT/TURKCELL İLETİŞİM / 116329” açıklaması ile 393,60 TL. tutarında bir eft havaesinin yapılmış olduğu tespit edilmiştir. Şikayetçi Mine Ulukent’in şikayetinde haklı olduğu sonucuna varılmış olup, Şikayette bulunmuş olduğu Turkcell İletimiş Hizmetleri A.Ş.’den talep edebileceği alacak miktarı 824,40 TL – 393,60 TL = 430,80 TL şeklindedir. Şikayet eden Mine Ulukent’in T.İş Bankası A.Ş. Adana Şubesi nezdinde bulunan 6000 3620904 nolu Mevduat Hesabından Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından şikayetçinin kullanımında bulunan 0 533 738 15 98 nolu GSM telefona ait düzenlenecek fatura tutarlarının hesabından karşılanması hususunda adı geçen bankaya vermiş olduğu otomatik ödeme talimatını, telefon hattını iptal ettirmiş olmasına rağmen otomatik ödeme talimatını sonlandırmaması sonucunda şikayetçinin hesabından toplam 824,40 TL. tutarında hatalı tahsilatların yapılmış olduğu anlaşılmıştır. Şikayetçinin müracaatı üzerine Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından şikayetçinin Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. Adana Cemalpaşa Şubesindeki 48108139 nolu hesabına 14.06.2011 tarihinde 393,60 TL.’nin EFT havalesi ile ödenmiş olmasına karşın bakiye 430,80 TL.’nin ödenmemesi sebebiyle Şikayetçi Mine Ulukent’in işbu miktar kadar alacaklı bulunduğu sonuç ve kanaatine varılmıştır.” şeklinde rapor etmiştir.

Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden, tüketicinin kullanmış olduğu telefon hattını 2007 yılında kapattığı, ödemelerini otomatik ödeme talimatıyla banka aracılığıyla yaptığını, otomatik ödeme talimatını kapatmayı unuttuğu için kapalı olan telefon hattına banka tarafından fazladan 821.00 TL ücret ödendiği, tüketicinin buna itiraz etmesi sonucunda banka tarafından tüketicinin hesabına 393,00 TL’nin geri yatırıldığı, Bilirkişi raporundan ise tüketicinin T.İş Bankası A.Ş. Adana Şubesi nezdinde bulunan 6000 3620904 nolu Mevduat Hesabından Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından şikayetçinin kullanımında bulunan 0 533 738 15 98 nolu GSM telefona ait düzenlenecek fatura tutarlarının hesabından karşılanması hususunda adı geçen bankaya vermiş olduğu otomatik ödeme talimatını, telefon hattını iptal ettirmiş olmasına rağmen otomatik ödeme talimatını sonlandırmaması sonucunda şikayetçinin hesabından toplam 824,40 TL. tutarında hatalı tahsilatların yapılmış olduğu, şikayetçinin müracaatı üzerine Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından şikayetçinin Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. Adana Cemalpaşa Şubesindeki 48108139 nolu hesabına 14.06.2011 tarihinde 393,60 TL.’nin EFT havalesi ile ödenmiş olmasına karşın bakiye 430,80 TL.’nin ödenmediği ve şikayetçinin işbu miktar kadar alacaklı bulunduğu anlaşılmıştır. Ekli dilekçe ve bilirkişi raporu birlikte değerlendirildiğinde firma tarafından yapılan işlemin 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4/A Maddesi gereği ayıplı hizmet olarak değerlendirilebileceğinden tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, banka tarafından tüketiciden fazladan alınan 430,80 TL’nin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları