Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

16 Ağustos 2011 Salı

Sariye Pür


YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 04.08.2011
Şikayet eden : Sariye PÜR
Şikayet edilen : Güney Telefon Telekomünikasyon san.
Şikayet konusu : Nokia Marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 26.05.2011
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 500,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 25.12.2010 tarihinde satın alınan Nokia marka cep telefonunun bluetooth arızasından bir kez servise gönderdiğini, ardından ses arızasından iki defa servise gönderdiğini ve son olarakta ses ve bağlantı arızalarından servise gönderdiğini fakat arızanın devam ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 26.05.2011 tarih ve 5675 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; şikayet konusu arızalanmış cihazın servise gönderilip gerekli yazılımların yüklendiğini belirtip cihazın bilirkişi tarafından kontrol edilmesini talep etmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi tarafından verilen raporda tüketicinin Nokia marka cep telefonunun incelenmesi için tüketiciyle irtibata geçilmiş olduğunu, tüketicinin yaz tatilinde olduğu için şikayet konusu cep telefonunu göndermesini mümkün olmadığının kendisine bildirilmiş olduğunu, bu nedenle cihazın incelenemediğini belirtmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazın incelenemediği; şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise cihazın 04.03.2011, 24.03.2011, 27.04.2011 ve 11.05.2011 tarihlerinde arızalanmasından dolayı servise verildiği, şikayet konusu cihaza iki defa mekanik onarım yapıldığı, bir kez yazılım yüklendiği ve cihazda birkezde hata görülemediği görülmüş olup bilirkişi raporu ve servis formları birlikte değerlendirildiğinde garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde üçten fazla arızalanmadığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle gerekli şartların oluşmamsından dolayı tüketici talebinin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları