Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Ağustos 2011 Salı

Umut Demirtaş


YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır


Karar Tarihi: 18.08.2011
Şikayet eden: UmutDEMİRTAŞ
Şikayet edilen : Media Markt MS İstanbul
Şikayet konusu : Samsung marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 21.06.2011
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar
: 428.59 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 18.09.2009 tarihinde satın aldığı SAMSUNG MARKA 5233A MODEL 355180031601694 seri nolu cep telefonunun aldıktan belli bir süre sonra camında soyulmaların oluştuğunu bu nedenle servise gönderdiğini fakat yetkili servis tarafından kullanıcı hatası ücretli onarım teklif ettiğini, kendisinin bu durumu kabul etmediğini ve malın değiştirilmesini talep ettiğini belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 21.06.2011 tarih ve 6414 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketicinin SAMSUNG MARKA 5233a MODEL 355180031601694 seri nolu cep telefonu tarafımca incelenmiş olup gerekli kontroller yapılmıştır. Cep telefonunun açıldığı şarj olduğu test cihazında yapılan test sonucunda herhangi bir probleme rastlanmadığı, Dokunmatik panelin işlevsel olarak algılamalarının yavaş olduğu yüzeysel olarak panel üzerinde dökülmelerin gözlemlendiği bu nedenle algı sorunları yaşandığı, Cep telefonunun işlevsel olarak diğer bütün fonksiyonlarını yerine getirdiği, Elektronik devrenin incelenmesinde herhangi bir sıvı temasına ve darbe kaynaklı hasara rastlanmadığı ölçülen akım değerlerinin normal ve istenilen seviyede olduğu tespit edilmiştir.Tüketicinin SAMSUNG MARKA 5233a MODEL 355180031601694 seri nolu cep telefonunun yapılan incelemesinde servise gönderme nedeni olan dokunmatik algı probleminin cep telefonunun dokunmatik panelinde oluşan yüzeysel dökülmeler sonucunda oluştuğu, panel üzerinde oluşan dökülmelerin aşınma ve darbe kaynaklı olmaması nedeni ile kullanıcı kaynaklı olmadığı tespit edilmiştir. Bu nedenle söz konusu şikâyette kullanıcının kullanım kusuru bulunmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazdaki arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı; dilekçe ve servis formunun incelenmesinde ise 19.03.2011 tarihli servis formundan cihazda kullanıcı kaynaklı hata tespit edilmesinden dolayı tüketiciye ücretli onarım teklif edildiği görülmüştür. Tüketici malın değiştirilmesini talep etmektedir ürün değişimi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 13. maddesinde ; “Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür. Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı, veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından düzenlenen raporlarla belirlenir. Tüketiciler , bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir. Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. ” belirtilen şartların oluşması gerekmektedir. Belirtilen hükümlerin dikkate alınarak bedel iadesi için gerekli koşulların oluşmamasından dolayı tüketicinin talebinin kısmen kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kısmen kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise malın değiştirilmesine buda mümkün değilse ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları