Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Ağustos 2011 Çarşamba

Nuray Özgenç



YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 18.08.2011
Şikayet eden : Nuray ÖZGENÇ
Şikayet Edilen : Türkcell İletişim Hiz. A.Ş.
Şikayet konusu : Vınn Turkcell
Şikayet tarihi : 28.06.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar
: 67,70 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 09.01.2011 tarihinde Media Markt’ten 3 ay kullanmak üzere VINN ve Internet kullanımı satın aldığını, bu sırada kendisine 39,00 TL. peşin ve 3 ay için de ayda 39,60 TL. ödeyeceğinin söylendiğini, 3 ay sonucunda kullanıma kapatmak üzere Media Markt’e gittiğinde kendilerinin bu birimi kapattığını ve Turkcelle gitmesi gerektiğinin kendisine söylendiğini ,Türkcell Bayiine gittiğinde kendisine 68,98 TL. ödeyeceğinin söylendiği, tekrar Media Markt’e gittiğinde ise kendilerinin de bu durumu bilmediklerini söylediklerini, Turkcell Bayiine tekrar gittiğinde 28,01 TL.lik miktarın vergi 39,60 TL.’lik miktarın kesim tarihlerinden kaynaklandığının kendisine söylendiğini ödemiş olduğu miktarın iadesini talep etmektedir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti : 28.06.2011 tarih ve 6597 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiştir. Firma tarafından savunma verilmemiştir.
inceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu şikayetin incelenmesi için emekli banka müdürü ve Müfettişi Taner SANLI bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Taraflar arasında düzenlenmiş bulunan “Bireysel Kontratlı Vınn 3G Modem Kampanya Taahhütnamesi”nin 15. Maddesinde “Kampanya konusu “Paket”in süresi sona erdikten sonra, aksini Turkcell’e yazılı olarak bildirmediğim müddetçe, 4 GB’lık 3G Internet Paketi’nin yine EK-1’de belirtilen hattıma tanımlanmaya devam edeceğini ve bu kapsamda “Paket”in süresi sona erdikten sonra 9 ay boyunca 33,97 TL.’lik data bedelinin, söz konusu 9 aylık sürenin sonunda ise www.turkcell.com.tr adresinde belirtilen güncel “ 4 GB’lık 3G Internet Paketi bedeli”nin her ay EK-1’de belirtilen hattımın faturasına yansıtılacağını, ancak bu durumun Kampanya kapsamında ücretsiz “Cihaz” kazanmam ve işbu kampanya konusu diğer faydalardan yararlanacağımız sonucunu doğurmayacağını ve bu nedenle taahhüt süresi sona erdikten sonraki dönem için Turkcell’den herhangi bir cihaz talebimin olmayacağını ”denilmekte olduğu tespit edilmiştir. Şikayet dilekçesinin ekinde fotokopisi bulunan “Bireysel Kontratlı Vınn 3G Modem Kampanya Taahhütnamesi”nin tam manası ile okunmadan kabul edilmesi sonucunda şikayete konu olayın meydana gelmiş olduğu açıkça anlaşılmakta olup, esas itibariyle yukarıda 2. Maddede tam metni kaydedilmiş bulunan taahhütnamenin 15. Maddesinde yazılı bildirimin öne çıktığı ve bu hususun yerine getirilmediği müddetçe 4 GB’lık 3G Internet Paketi’nin yine EK-1’de belirtilen hattıma tanımlanmaya devam edeceği kabul ve taahhüt edilmiş bulunmaktadır. Şikayetçi Nuray Özgenç ile Media Market arasında 09.01.2011 tarihinde imzalanan 117756681 Sözleşme Numarası’na havi taahhütnamenin 15. maddesi göz önüne alındığında, şikayet konusu olayın ortaya çıkmamakta olduğu ve talep edebileceği herhangi bir miktarın bulunmadığı anlaşılmaktadır. Şikayetçi Nuray Özgenç ile Media Markt arasında 09.01.2011 tarihinde imzalanan 117756681 Sözleşme Numarası’na havi “Bireysel Kontratlı Vınn 3G Modem Kampanya Taahhütnamesi”nin 15. maddesinde yazılı bildirim hususunun önem kazanması ve bu hususun yerine getirilmediği müddetçe 4 GB’lık 3G Internet Paketi’nin yine EK-1’de belirtilen hattıma tanımlanmaya devam edeceği’nin kabul ve taahhüt edilmiş olması sebebiyle iadesini talep edebileceği herhangi bir miktarın bulunmadığı sonuç ve kanaatine” şeklinde rapor etmiştir.
Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden, tüketicinin 09.01.2011 tarihinde 3 ay kullanmak üzere vınn modem aldığı, 3 aylık kullanımdan sonra firmaya iptali için müracaatta bulunduğu fakat kendisine 68,98 TL ekstra ücret ödemesi gerektiğinin söylendiği; Bilirkişi raporundan ise tüketiciyle firma arasında yapılan sözleşmeye göre internetin 3 ay taahütlü olduğu, 3 aylık kullanımdan sonra tüketicinin yazılı olarak müracaatta bulunmadığı sürece internet hattının tanınmaya devam edeceği ve ücretlendirmenin devam edeceği tüketicinin sözleşmeye uygun olarak yazılı bir şekilde internet hattının iptali için müracaatta bulunmadığı anlaşılmıştır. Ekli dilekçe ve bilirkişi raporu birlikte değerlendirildiğinde firma tarafından yapılan işlemin 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4/A Maddesi gereği ayıplı hizmet olarak değerlendirilemeyeceğinden tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları