Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Haziran 2009 Salı

hüseyin benek

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 18.06.2009
Şikayet Eden :Hüseyin BENEK
Şikayet Edilen :Merit Pazarlama Ltd. Şti.
Şikayet Konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet Tarihi : 04/05/2009
Talep : Bedel İadesi.
Miktar : 665,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Hüseyin BENEK verdiği dilekçesinde 18/06/2007 tarihinde satın aldığı Samsung D-900İ Marka Cep Telefonunun (İmei No: 354890012550451) sık sık arızasından dolayı iki kere servise verilerek, hatalı olduğundan telefonun değiştirildiğini, aldığı telefonunda arıza yapığını, ücretli onarım (20,00 TL) yapıldığı halde arızalı mesajı geldiğinden bedel iadesini istediğini bildirmiştir.

Şikayet Edilenin Savunma Özeti : Merit Pazarlama Ltd.Şti. Firması 04/05/2009 tarihli ve 2467 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, Samsung D-900İ Marka Cep Telefonunun (İmei No: 354890012550451) 23/07/2007- 16/04/2008- 08/012009 tarihlerinde onarımlarının yapıldığı, satın satıldığı tarihten sonra 1 yıl içerisinde 2 defa farklı arızadan gönderildiği, 2.gönderilişinde cihazın değiştirildiği, 3.gönderilişinde kullanıcı hatasından dolayı ücret onaylanarak yaptırıldığı, müşteri memnuniyetini sağlamak amacı ile tekrar bir arıza durumunda ithalatçı firmadan değişim talep edileceğini bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede 354890012550451 imei numaralı telefonun 23.07.2007 ve 16.04.2008 tarihlerinde arıza yapması sebebi ile firma tarafından anakart değişimi yapılmıştır. Yeni ürünün imei numarasının 359436015209045 olduğu anlaşılmıştır. Yeni ürünün bir kez arıza yaptığı anlaşılıp, Garanti Belgesi Uygulama Esalarına Dair Yönetmelik’in 14/a maddesindeki ‘Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması durumunda tüketici bedel iadesi talebinde bulunabilir’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları