YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 18.06.2009
Şikayet eden : Ufuktan YILDIZ
Şikayet edilen : Buongiorno Dijital İletişim A.Ş.
Şikayet konusu : İnternet Hizmeti
Şikayet tarihi : 06.04.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : Buongiorno Hizmeti İle Kesilen Bedel TL
Olayın Özeti : Tüketici Ufuktan YILDIZ verdiği dilekçesinde, …5454 numaralı hattın sahibi olduğunu, Mart ayı içerisinde Blinko şirketinden mesajlar almaya başladığını, Türkcell Müşteri Hizmetleri ile görüştüğünde böyle bir sisteme üye olmadığını söylediklerini, Blinko yetkilisinin söylediği güvenlik işlemleri ile işlem yapmadığını, faturasında 20 TL ye yakın kesinti olduğunu belirtmiştir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: Buongiorno Dijital İletişim A.Ş. firması 07.04.2009 tarih ve 1962 sayılı yazımıza cevaben verdiği savunmada tüketici Ufuktan YILDIZ’ın …..5454 numaralı Türkcell hat vasıtası ile 78.162.44.91 nolu IP adresinden internet kanalı ile 05.02.2009 tarihinde saat 15:15:22 de abonelik işlemi gerçekleştirdiğini, tüketicinin gerek web üzerinden ve gerekse sms yolu ile aboneliğini gerçekleştirmesi için gereken tüm şartları yerine getirdiğini, bunun sonucunda servise abone olduğunu, tüketicinin servise üye oluşu ve üyeliğini sonlandırışına kadar geçen işlemlerin dökümanının ekte sunulduğunu belirtmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede Buongiorno Club firmasının verdiği savunmada tüketicinin abone olduğu açıkça görülmüyor. Ayrıca savunmada internet kaydına ilişkin bir belge görülmemiştir; sadece beyan vardır. Bunun dışında yine Buongiorno Dijital İletişim A.Ş. firmasının savunmasında verdiği beyana göre tüketicinin 20.02.2009 tarihinde üyeliğini iptal ettirmek istediği ancak firmanın bu iptal işleminin ancak 27.03.2009 tarihinde yapıldığı anlaşılmıştır. Tüketici bu hizmetleri aldığını yazılı olarak teyit etmemiştir. Buna göre 4077 Sayılı Kanun’un mesafeli sözleşmelerle ilgili 9/A maddesindeki ’tüketici, bu bilgileri edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır..
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, hizmet bedelinin Buongiorno Dijital İletişim A.Ş. firmasından alınıp,tüketici Ufuktan YILDIZ’a iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
30 Haziran 2009 Salı
ufuktan yıldız
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2009
(848)
-
▼
Haziran
(51)
- zeycan öncü
- ufuktan yıldız
- şinasi ışık
- seyfi kırkyaşaroğlu
- selamet aslan
- savaş tur
- savaş tur
- savaş tur
- pembe tekin
- özdemir özdemir
- mehmet demez
- levent tekin
- hüseyin benek
- hatice altun
- güray yılmaz
- gülay tunç
- gülay terban
- emine kaplan
- emine kaplan
- dursun sümen
- cihangir şaplı
- berkay sezer
- alper çetindağ
- ali ballı
- adnan esen
- Meclis son noktayı koydu: Kredi kartından aidat al...
- Suyla oynamak eğlenceli ama öldürücü de olabilir
- türkan dabbaklı
- tülay fidan
- tuncay ilter
- tuncay ilter
- şaduman güler
- pınar başaran
- ozan karşı
- onur sepetçi
- musa toptik
- mukaddes özcan
- mehmet masum turgut
- levent güçlü
- hüsnü timel
- gülseren binici
- güler aydoğan
- gönül doğan
- fatma alan
- bencemin uzun
- ayşe sağcan
- ayda yıldırım
- ali cemal kocademir
- ahmet aydın
- abdullah budak
- Tüketicilerin dikkatine:sahte bal denetimleri
-
▼
Haziran
(51)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder