Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

11 Haziran 2009 Perşembe

fatma alan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 04.06.2009
Şikayet Eden : Fatma ALAN
Şikayet Edilen : Batik Pazarlama
Şikayet Konusu : Giysi
Şikayet Tarihi : 17/03/2009
Talep : Bedel İadesi.
Miktar : 39,90 TL

Olayın Özeti : Tüketici Fatma ALAN verdiği dilekçesinde 09/01/2009 tarihinde satın aldığı giysinin hiç yıkanmadan 20 gün içerisinde alt kısmında tüylenme meydana geldiği için 01/02/2009 tarihinde teslim ettiğini, aradan 45 gün geçmesine ve 4 defa mağazaya başvurmasına rağmen sonuç alamadığını bildirmiştir.

Şikayet Edilenin Savunma Özeti : Batik Pazarlama Firması 17/03/2009 tarihli ve 1418 sayılı yazımıza cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede tüketicinin ürünü 01/02/2009 tarihinde firmaya verdiği ürün takip formundan anlaşılmıştır. Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. Maddesindeki ‘’malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür’’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 39,90 TL’nin Batik Pazarlama firmasından alınıp tüketici Fatma ALAN’a verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları