Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Haziran 2009 Salı

dursun sümen

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 18.06.2009
Şikayet Eden : Dursun SÜMEN
Şikayet Edilen : MATTÜRK FEN Dershaneleri
Şikayet Konusu : Hizmet Ayıbı [Taahhüt edilen eğitim hizmetinin aksatılması]
Şikayet Tarihi : 28.05.2009
Talep : Sözleşmeden dönme

Olayın Özeti : Tüketici Dursun SÜMEN verdiği dilekçesinde Ekim 2008 tarihinde çocuğunun eğitimi için 10 aylık eğitim karşılığı 1 150 YTL karşılığı hizmet almak karşılığı anlaştığını; sözleşme imzaladığını ve ödemelerini düzenli olarak yaptığını; ancak, Mart 2009 tarihinden itibaren eğitimin aksadığını, eğitimin verilmediğini ve almadığı hizmet karşılığı ödeme yapamayacağını, bundan dolayı sözleşmenin iptalini ve taksitli alış-veriş için hazırladığı senetlerin iade edilmesini talep etmiştir.

Şikayet Edilenin Savunma Özeti : Şikayet edilen MATTÜRK FEN dershaneleri öngörülen sürede cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede 4077 Sayılı Kanun’un 6/A maddesine göre Taksitli Hizmet alımı sözleşmesinin yapıldığı, tüketici hizmet aldığı sürede ödemelerini düzenli olarak yaptığı ve savunma gönderilmediği için tüketicinin beyanına göre sözleşmede belirtilen hizmetin verilmediği anlaşılmıştır. Dosyadaki ödeme planı incelendiğinde tüketicinin hizmet aldığı sürede ödemelerini zamanında yaptığı görülmüştür.
4077 Sayılı Kanun’un 4/A Maddesinde tanımlanan hizmet ayıbının oluştuğu ve tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar
: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, sözleşmenin iptaline, tüketiciyi borç altına sokan senet vb. hukukî belgelerin tüketiciye verilmesine ve kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları