Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

11 Haziran 2009 Perşembe

tülay fidan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 04.06.2009
Şikayet eden : Tülay FİDAN
Şikayet edilen : Aksungur Medikal
Şikayet konusu : 2 Adet Prosilin Twin Marka Sağlık Kemeri
Şikayet tarihi : 02.04.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 260,00 x 2 = 520,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Tülay FİDAN verdiği dilekçesinde 04.02.2009 tarihinde kapıdan satışla sağlık kemeri aldığını, gelen firma görevlisinin ‘’sözleşmede yazan 1 hafta süreye bakmayın zaten etkisini bir ayda gösterir’’ dediğini, üründen bir fayda görmediklerini, firma yetkililerine sorunu anlatıp iade talebinde bulunduklarını, ancak firmanın bu talebi kabul etmediğini belirtmiştir. Ayrıca tüketici sözleşmede senetlerin ayrı ayrı düzenlenmediğini belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : Aksungur Medikal firması 02.04.2009 tarih ve 1890 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, firma yetkililerinin ürünü iade almak amacı ile tüketici Tülay FİDAN’ın kapısına gittiğini, ancak kendisini evde bulamadığını telefon vasıtası ile tüketiciye ulaştıklarında, tüketicinin ‘’ürünü iade etmeyeceğini ve ödeme yapmayacağını’’ söylediğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede senetler ayrı ayrı düzenlenmediği görülmüştür. Bu nedenle 4077 sayılı kanunun 6/A maddesindeki senetlerin tek tek düzenlenme şartı gerçekleşmediği için tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 520,00 TL’nin Aksungur Medikal firmasından alınıp tüketici Tülay FİDAN’a verilmesine,ayrıca ürünün firmaya iade edilmesine kararın, taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

3 yorum:

  1. ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE KAPIDAN ALIŞVERİŞ DEVRİ BİTTİ BUNLAR TAMAMEN SAHTEKAR AKSUNGUR MEDİKALDE ÇALIŞTIM VE SIRF BU YÜZDEN AYRILDIM ÇALIŞMA SİSTEMİ ŞÖYLE ELEMAN MALI SATAR VAADLERLE 50 - 70 LİRA PİRİMİNİ ALIR ORTALAMA 350_40 LİRAYA ALINAN CİHAZLAR ÇOK UÇUK FİYATLARA SATILIR İADE KESİNLİKLE SÖZ KONUSU DEĞİL SADECE RESMİ YOLLARDAN İHTAR YOLUYLA AYRICA ELLERİNDE BİDE AVUKAT KAŞESİ VE ONUN ADINA ALINMIŞ BİR TELEFON VAR İHTARLARI KENDİLERİ HESAPLAYIP GÖNDERİYOLAR SIRF BU SAHTEKARLIKLARA KATLANAMADIĞIM İÇİN AYRILDIM İSTEYEN AKSUNGUR MEDİKALI ARAYIP SORABİLİR ADIM ŞEREF DOĞAN KİMSE YANILMASIN ALDIĞINIZ ÜRÜNÜ İNCELEYİN ARAŞTIRIN KAPINIZA GELENİDE KOVUN GİTSİN

    YanıtlaSil
  2. 2008 yılında Aksungur Medikal pazarlamacısı Proslim masaj kemerini denememiz şartıyla evde bulunan yaşlı anneme bıraktı.İade süresi dolduktan sonra başka eleman göndererek,deneme süresinin geçtiğini ve para ödememiz gerektiğini söylediler.Anneme imzalattıkları teslim belgesini fatura düzenlemek için aldılar ve fatura göndermediler.Cihaz için 12 ay x 20 TL = 240 TL fiyat çıkarttılar cihazın piyasa fiyatı halen 40-50 TL arasıdır. İlk ay ücretini kapıdan alıp, fatura teslim etmedikleri gibi, takip eden aylarda, postane kanalı ile 1 TL işlem ücreti ödemek zorunda kalarak para yatırdık.

    Bununla kalmadı, cihaz arıza yapıp,Ata medikal isimli kemerin asıl distribütörü firmaya başvurduğumuzda,Aksungur Medikal firmasının yetksiz olduğunu ve onların sattığı cihazlara bakmayacaklarını bildirdiler.Bizde Aksungur Medikal'e olan son iki taksit borcumuzu bizimle irtibata geçsinler diye ödemedik.Öyle de oldu, kabahatlerini bildiklerinden arızalı cihazı Adanadan Ankaraya kargolamamızı yerine yenisini vereceklerini bildirdiler.Cihazı gönderip yeni cihazı beklerken kullanılmış ve aynı şekilde bir çalışıp bir duran, içindeki garanti kartına rastgele birşeyler karalanmış bir cihaz geldi.
    Aynı zamanda 10 TL kargo ücreti ödemek zorunda kaldık.

    Firma sahibi Cahit Aksungur'a telefon ile ulaştığımda bir yanlışlık olduğunu söyleyip özür diledi,tekrar göndermemizi yerine sıfır cihaz kargolayacağını ve hiçbir ücret ödemeyeceğini belirtti.Bizde dün öyle yaptık fakat bugün ortağı olduğunu söyleyen bir şahıs annemi arayarak hesap sorar şekilde, göndereceği cihazın kargosunu 10 TL olarak yine bizim ödeyeceğimizi bildirdi.

    Şimdi soruyorum; yanıltmak,kazıklamak, faturasız iş yapmak, malın arkasında durmamak, sitelerinde belirtilen Müşteri Odaklılık bu mudur? Her türlü hukuki savaşı vereceğim.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

Dailymotion Videoları