Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Haziran 2009 Salı

ali ballı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 18.06.2009
Şikayet Eden : Ali BALLI;
Şikayet Edilen : Nokia Telekomünikasyon A.Ş.
Şikayet Konusu : Nokia Marka Cep Telefonu (İmei No: 354558010976883)
Şikayet Tarihi : 24/04/2009
Talep : Bedel İadesi.
Miktar : 565,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Ali BALLI verdiği dilekçesinde Nokia Marka Cep Telefonunu (İmei No: 354558010976883) 06/08/2009 tarihinde Bilal AY isimli vatandaştan satın aldığını, arızalandığı ve garanti kapsamında olduğu için 3 kere servise verdiğini sonuç alamadığından fatura bedelinin tarafıma ödenmesini bildirmiştir.

Şikayet Edilenin Savunma Özeti : Nokia Komünikasyon A.Ş. Firması 24/04/2009 tarihli ve 2306 sayılı yazımıza istinaden verdiği yazıda, Nokia Marka Cep Telefonunun (İmei No: 354558010976883) yetkili servis noktalarından KVK Teknik Servis Hizmetleri ve Tic.A.Ş. ve Teleservice İnternational Telefon Onarım ve Tic.Ltd.Şti.’ne üçer defa girişi olduğu ve işlemleri tamamlandığı, cihaz ile ilgili gerekli kontrollerin yapılması için yetkili teknik servislerinden birine başvurulması gerektiği bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede telefonun 17.11.2008-15.01.2009-15.04.2009 tarihlerinde farklı şikayetlerle yetkili teknik servise verildiği anlaşılmıştır. Arızaların farklı olması sebebi ile Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14. Maddesindeki ‘’aynı arızanın garanti süresindeki bir yıl içinde üç defa tekrarlanması’’ şartı sağlanmadığından tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları