Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

11 Haziran 2009 Perşembe

ayda yıldırım

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 04.06.2009
Şikayet eden : Ayda YILDIRIM
Şikayet edilen : Merit Pazarlama Ltd. Şti.
Şikayet konusu : EF-81 BenQ Siemens Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi :13.05.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 350,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Ayda YILDIRIM verdiği dilekçesinde; nişanlısı Mustafa SİNEKLİ tarafından 04.10.2007 tarihinde satın aldığı cep telefonunun sürekli arıza yaptığını, birçok kez servise verdiğini ancak bir çözüme ulaşmadığını bildirmiş, ayrıca verdiği ücreti yasal faizi ile birlikte talep etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : Merit Pazarlama Ltd. Şti. firması 13.05.2009 tarih ve 2715 sayılı yazımıza istinaden verdiği yazıda, ürünün 5 kez yetkili teknik servise sevk edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, telefonun 06.03.2008- 13.05.2008- 12.12.2008- 22.01.2009- 03.03.2009 tarihlerinde arızalarından dolayı teknik servise verildiği teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14/A Maddesindeki ‘’Üründe garanti süresindeki bir yıl içerisinde farklı arızaları dörtten fazla meydana gelmesi halinde tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini talep edebilir’’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 350,00 TL’nin Merit Pazarlama Ltd. Şti firmasından alınıp tüketici Ayda YILDIRIM’a verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları