Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Haziran 2009 Salı

berkay sezer

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 18.06.2009
Şikayet Eden : Berkay SEZER
Şikayet Edilen : Cihan Telekom Hizmetleri Tic. Ltd. Şti.
Şikayet Konusu : Nokia Marka CepTelefonu İmei No: (353227012613179)
Şikayet Tarihi : 27/03/2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 690,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Berkay SEZER verdiği dilekçesinde 05/04/2007 tarihinde aldığı cep telefonunun 6 kez servise gittiğini ancak sorunun devam ettiğini bildirmiştir.

Şikayet Edilenin Savunma Özeti : Yetkili teknik servis Teleservice Arvato firması 27.03.2009 tarihli ve 1774 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada cihazın servise 5 kez geldiğini, ilk 2 gelişinde işlem ve onarımlarının yapıldığını, üçüncü ve dördüncü gelişinde bir arızaya rastlanmadığını, son gelişinde ise sıvı teması tespit edildiği ifade edilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede ürün bilirkişi Sadık KIRICI tarafından incelenmiştir. Sadık KIRICI raporunda tüketicinin şikayetçi olduğu (kulaklık takınca cihaz kapanıyor) arızası eksik olan kulaklık soketi kristal entegrenin cihaz bordu üzerinde bulunmamasından kaynaklandığını ifade etmiştir. Bu kristal entegrenin olmaması ekrana görüntü gelmemesine ve ses seviyesinin düşük olmasına sebebiyet olamayacağını belirtmiştir Cihazda darbe izi olması ve sıvı temasına rastlanması sebebi ile tüketici hatası olduğunu belirtmiştir. Bu nedenle tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları