Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Haziran 2009 Salı

emine kaplan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 18.06.2009
Şikayet Eden :Emine KAPLAN
Şikayet Edilen :Mattürk Dershanesi
Şikayet Konusu : Eğitimin Aksaması
Şikayet Tarihi : 09/04/2009
Talep : Bedel İadesi.
Miktar : 210,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Emine KAPLAN verdiği dilekçesinde iki aydır sık sık öğretmenlerin ve ders programlarının değiştiğini bu nedenle çocuğunun kaliteli eğitim alamadığını belirtmiş ve bu ücretin iadesi talebinde bulunmuştur.

Şikayet Edilenin Savunma Özeti : Mattürk Fen Dershanesi Firması 09/04/2009 tarihli ve 2004 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, belli şartlar dışında kayıt silinemeyeceği yapılan sözleşme ile açık olduğu buna rağmen verilen hizmetler karşılığında yaptığı peşin ödemeden düşülüp geri kalan ücretin iade edileceği bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede şikayetçinin başvurusuna uygun olarak, dershanenin savunmasında, hizmet ayıbını kabul ettiği ve peşin alınan hizmet bedeline karşılık Nisan 2009 tarihinden itibaren hizmet verilmediği; buna karşılık ilgili dönemi karşılayan ödemenin iadesinin yapılmadığı anlaşılmıştır.
4077 Sayılı Kanun’un 4/A Maddesinde tanımlanan hizmet ayıbının oluştuğu ve tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır

Karar
: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, sözleşmenin iptaline, 210 TL nin hizmet sağlayıcıdan alınarak tüketiciye iadesine, tüketiciyi borç altına sokan senet vb. hukukî belgelerin tüketiciye verilmesine ve kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları