YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 21.07.2011
Şikayet eden : Zeynep SEVGEN
Şikayet edilen : Kardelen Mobilya Teks. Gıda San. Ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Violet
Şikayet tarihi : 07.06.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 1650.00 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 31.12.2009 tarihinde satın aldığı ürünün faturasının kendisine teslim edilmediğini, 6 ay sonra üründe çökmeler meydana geldiğini, firmaya müracaatta bulunduğunu firmanın 19.02.201 tarihinde ürünü götürdüğünü, 19.03.2011 tarihinde ürünün firmadan geldiğini fakat ürünün tarafına iade edilmeden eksiksiz teslim edildiğine dair teslimat makbuzunu kendisine imzalatılmak istendiğini, kendisinin bunu kabul etmediğini bundan dolayı firmanın mobilayaları arabadan indirmeden geri götürdüğünü belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 07.06.2011 tarih ve 5935 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; tüketicinin 31.12.2009 tarihinde firmalarından satın aldığı 3+3+2 koltuk takımı ve orta sehpa ile ilgili olarak yapılan şikayet ile ilgili olarak ürünün firmaya gönderildiğini, üründe çökme tespit edildiğini ve ürüne tadilat yapıldığını, tüketicinin ürünün kumaşının değişmemesi üzerine tüketicinin bunu kabul etmediğini, ürünün tekrar firmaya gönderildiğini firmadan yapılan incelemede ürünün kumaşında herhangi bir soruna rastlanmadığını, ürünün tüketiciye teslim edilmek üzere kapısına kadar götürüldüğünü, tüketicinin ürünü teslim almadığını, bunun üzerine ürünün tekrar fabrikaya gönderilip orada bekletildiğini belirtmiştir. Ayrıca ürünün faturasının satışın yapıldığı tarihte kesildiğini, tüketiciye posta yoluyla gönderildiğini, maliye tarafından faturanın kontrol edildiğini ve bir probleme rastlanmadığını belirtmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu ürün için Mobilya Dekorasyon Öğretmeni Yurdaşen KİREMİT bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; ”Tüketici 31.12.2009 tarihinde Kardelen mobilyadan koltuk aldığını parasını nakit ödediğini belirtmiştir. Ürün 5-6 ay sonra koltuk başlıklarında çökmeler, süngerlerinde eğilmeler, kumaşlarında erime ve tüylenmeler meydana geldiğini belirterek şikâyetçi olmuştur. Firma ürünü 19.02.2011 de götürüp 19.03.2011de geri getirerek teslim evrakını hiç eksik yoktur yazarak imzalamasını istemişler. Müşteride imzalamayınca ürünü geri götürmüşlerdir. Şikâyet konusu koltuk takımının satıcı firma tarafından fabrikaya gönderildiği söylendiğinden inceleme imkanı bulunamamıştır. Sonuç olarak Kardelen mobilya ürünü fabrikaya geri gönderdiği için inceleme yapılamamıştır.” Şeklinde rapor etmiştir.
Şikayet dilekçesi ve bilirkişi raporunun incelenmesinden şikayet konusu üründeki sorunun üretim hatasından kaynaklanıp kaynaklanmadığı tespit edilememiştir. 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye sağlam ve eksizsiz teslim edilmediği anlaşılmıştır. Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafında tüketiciye iadesine kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2011
(852)
-
▼
Temmuz
(90)
- zinnet akdemir
- zeynep sevgen
- veli tapan
- ümit turhan
- ümit turhan
- şükran bozdoğan
- şule kayıkçı
- şengül çopur
- serdal yıldız
- semra demir
- selime ererdem
- salih öztunç
- sait göktaş
- sabahattin öztemiz
- ömer alpınar
- orhan levent elgin
- orhan demirel
- nurettin şirin
- nevin toroslu
- mustafa necati sarı
- murat uzman
- murat uzman
- murat doğanç
- murat bağatur
- mesut sakarya
- lütfiye polat
- leyla tümer
- kaya kılıç
- jale öztoprak
- ibrahim yıldız
- ibrahim aydın
- hülya coşkun
- haydar keser
- haydar keser
- ferhat üren
- fahrettin elçiçek
- erkan günay
- ergin beytaş
- emrah keser
- elif yalçın
- dilek pürçek
- dilek günel
- cennet güneş bilim
- celalettin gürel
- can ali koyun
- azide arslan
- ayşe aşar
- avea iletişim hizmetleri
- arzum aydın
- ali karkın
- ahmet hilmi nas vekili av. özlem şentürk
- ziya taner kaplan
- av.hatice günal sarp ( vodafone )
- veysel ulusoy
- tuğba karlıdağ
- talip özdemir
- sadık topaloğlu
- ramazan yıldırım
- özgür ergün
- nurhayat küçük
- nurhayat aksoy
- bayram keleş
- mustafa karasu
- mustafa bilici
- musa karagöz
- murat kahraman
- metin akgül
- mehpare şancı
- mehmet güvenç
- mehmet bülent ünverdi
- m.ali oğuzhan
- leman sezgin
- hülya atmaca
- hülya atmaca
- hıdır özdemir
- hakkı türkmenoğlu
- güven demir
- gülşah ceren gürbüz
- fatma nalan keskin
- fatma canatan
- esra perrin akıl
- ersin gümüş
- erdi sarıgül
- duygu topal
- cüneyt ekrem erdoğan
- cenk özerden
- cemile özen tunç
- nurcan kan
- ahmet tomak
- ahmet hilmi nas vekili av. özlem şentürk
-
▼
Temmuz
(90)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder