Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

10 Temmuz 2011 Pazar

m.ali oğuzhan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 07.07.2011
Şikayet eden : M.Ali OĞUZHAN
Şikayet edilen : Media Markt MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 09.05.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 169.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 04.07.2009 tarihinde satın aldığı cep telefonunu 23.02.2011 tarihinde hafıza kartını bazen görmüyor arızasından dolayı servise gönderdiğini, yetkili servisin ana kart üzerinde sıvı tespit ettiğini bu nedenle bir kereye mahsus garanti kapsamında işlem yapılarak arızanın giderildiğini ifade ederek kendisine teslim ettiğini fakat ürünü teslim aldığında hafıza kartı giriş bölümünün arızalı olduğunu gördüğünü bunun üzerine teslim aldığının ertesi günü 2.Kez servise gönderdiğini, yetkili servisin verdiği raporda ana kart üzerinde sıvı tespit edildiği ekonomik onarımının mümkün olmadığı söylenerek cep telefonunu hafıza kart bölümünü onarmadan iade ettiklerini, bunun üzerine üçüncü kez onarımın yapılması talebiyle servise gönderdiğini fakat aynı ifade kullanılarak kendisine iade edildiğini, halen hafıza kartı probleminin devam ettiği sesinin karşıya gitmediğini 1 ve 2 nolu tuşların işlev görmediği bu nedenle mağdur edildiğini, sıvı kaynaklı bir durumun olmadığını belirtip ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 09.05.2011 tarih ve 5017 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketicinin SAMSUNG MARKA E250İ MODEL 358036032425946 imei nolu cep telefonunu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır Cep telefonunun açıldığı şarj olduğu ilk denemede tuşlarının işlevini yerine getirdiği fakat belli aralıklarla 1 ve 2 nolu tuşların çalışmadığı, kamera görüntüsünün problemli olduğu bunun nedeni olarak flex arızasının olduğu (başka bir flex denenerek test edilmiştir). Hafıza kartının giriş bölümünün arızalı olduğu hafıza kartı takılmak istendiğinde hafıza kartının yerine girmediği, gelen ve giden aramalarda ses ve şebeke değerlerinin normal seviyede olduğu diğer işlevsel fonksiyonlarını yerine getirdiği, elektronik devrenin incelenmesinde akım değerlerinin normal seviyede olduğu sıvı temasına ve buna bağlı oksitlenmeye rastlanmadığı ana kart üzerinde yapılan incelemelerin sonucunda tespit edilmiştir. İncelemelerin sonucu ana kart yüzeysel olarak fotoğraflandırılarak bilginize sunulmuştur. Sonuç olarak tüketicinin SAMSUNG MARKA E250İ MODEL 358036032425946 imei nolu cep telefonunun yapılan incelemesinde açıldığı şarj olduğu ilk denemede tuşlarının işlevini yerine getirdiği fakat belli aralıklarla 1 ve 2 nolu tuşların çalışmadığı, gelen ve giden şebeke ve ses değerlerinin normal seviyede olduğu, kamera görüntüsünün problemli olduğu bunun nedeni olarak flex arızasının olduğu, hafıza kartının giriş bölümünün arızalı olduğu elektronik devrenin incelenmesinde akım değerlerinin normal seviyede olduğu sıvı temasına ve buna bağlı oksitlenmeye rastlanmadığı tespit edilmiştir. Bu nedenle söz konusu şikayette tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda bazı arızaların bulunduğu ancak sıvı temasının olmadığı, arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı, imalat hatasından kaynaklandığı; dilekçe ve servis formunun incelenmesinde ise 23.02.2011 tarihli servis formundan cihazda sıvı teması tespit edildiği ve bir defaya mahsus onarımının yapıldığı, 18.04.2011 tarihli servis formunda ise cihazda sıvı temasının yapıldığı ekonomik onarımının mümkün olmadığının belirtildiği görülmüştür. Tüketici malın değiştirilmesini talep etmektedir ancak malın değiştirilmesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 13. maddesinde ; “Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür. Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı, veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından düzenlenen raporlarla belirlenir. Tüketiciler , bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir. Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. ” belirtilen şartların oluşması gerekmektedir. Belirtilen hükümlerin dikkate alınarak bedel iadesi için gerekli koşulların oluşmamasından dolayı tüketicinin talebinin kısmen kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kısmen kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları