YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 21.07.2011
Şikayet eden : Orhan Levent ELGİN
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 30.05.2011
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 229,00 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 24.03.2010 tarihinde satın alınan cep telefonunun çeşitli arızalardan arızalanması nedeniyle servise verildiğini, arızaların devam ettiğini belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 30.05.2011 tarih ve 5681 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından savunma verilmemiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Elektronik Teknisyeni Hakan DARCAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “ tüketicinin NOKİA 6300 MODEL 357999039737657 imei nolu cep telefonu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır. Cep telefonunun açıldığı şarj olduğu işlevsel bütün fonksiyonlarını yerine getirdiği, cep telefonunun yapılan testlerinde cep telefonunda kapanmalar olduğu. Cep telefonu internete girerken ve müzik dinlerken sık sık kilitlenmeler görülüyor. Elektronik devrede yapılan incelemede akım değerlerinin normal olduğu herhangi bir sıvı teması ve darbe kaynaklı hasar olmadığı tespit edilmiştir. Cep telefonun sürekli olarak reset atması internet ve müzik dinlerken kilitlenmesi arızasının sebebi olarak cihazın flash (PROGRAMLANAN ENTEGRE) nin arızalı olduğu tekrar yazılım yüklense de arızanın süreklilik arz ettiği tekrarladığı tespit edilmiştir. Tüketicinin NOKİA 6300 MODEL 357999039737657 imei nolu cep telefonunun yapılan incelemesinde cep telefonunun reset atması ve internet ve müzik dinlerken kilitlenmesi Flash entegreden kaynaklanan problemlerdir. Yazılım yüklense de katkı sağlamadığı ve arızanın tekrarladığı görülmüştür bu nedenle söz konusu şikayette cep telefonunun imalat hatası bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve cep telefonunun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunduğu; şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise cihazın 02.05.2011, 04.05.2011 ve 25.05.2011 tarihlerinde arızalanmasından dolayı servise verildiği ve serviste tamir edildiği görülmüş olup bilirkişi raporu ve servis formları birlikte değerlendirildiğinde garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde üçten fazla arızalandığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
22 Temmuz 2011 Cuma
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2011
(852)
-
▼
Temmuz
(90)
- zinnet akdemir
- zeynep sevgen
- veli tapan
- ümit turhan
- ümit turhan
- şükran bozdoğan
- şule kayıkçı
- şengül çopur
- serdal yıldız
- semra demir
- selime ererdem
- salih öztunç
- sait göktaş
- sabahattin öztemiz
- ömer alpınar
- orhan levent elgin
- orhan demirel
- nurettin şirin
- nevin toroslu
- mustafa necati sarı
- murat uzman
- murat uzman
- murat doğanç
- murat bağatur
- mesut sakarya
- lütfiye polat
- leyla tümer
- kaya kılıç
- jale öztoprak
- ibrahim yıldız
- ibrahim aydın
- hülya coşkun
- haydar keser
- haydar keser
- ferhat üren
- fahrettin elçiçek
- erkan günay
- ergin beytaş
- emrah keser
- elif yalçın
- dilek pürçek
- dilek günel
- cennet güneş bilim
- celalettin gürel
- can ali koyun
- azide arslan
- ayşe aşar
- avea iletişim hizmetleri
- arzum aydın
- ali karkın
- ahmet hilmi nas vekili av. özlem şentürk
- ziya taner kaplan
- av.hatice günal sarp ( vodafone )
- veysel ulusoy
- tuğba karlıdağ
- talip özdemir
- sadık topaloğlu
- ramazan yıldırım
- özgür ergün
- nurhayat küçük
- nurhayat aksoy
- bayram keleş
- mustafa karasu
- mustafa bilici
- musa karagöz
- murat kahraman
- metin akgül
- mehpare şancı
- mehmet güvenç
- mehmet bülent ünverdi
- m.ali oğuzhan
- leman sezgin
- hülya atmaca
- hülya atmaca
- hıdır özdemir
- hakkı türkmenoğlu
- güven demir
- gülşah ceren gürbüz
- fatma nalan keskin
- fatma canatan
- esra perrin akıl
- ersin gümüş
- erdi sarıgül
- duygu topal
- cüneyt ekrem erdoğan
- cenk özerden
- cemile özen tunç
- nurcan kan
- ahmet tomak
- ahmet hilmi nas vekili av. özlem şentürk
-
▼
Temmuz
(90)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder