Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

10 Temmuz 2011 Pazar

fatma canatan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 07.07.2011
Şikayet eden : Fatma CANATAN
Şikayet edilen : Bozbeyler İstikbal Mağazası
Şikayet konusu : İstikbal Marka Mobilya
Şikayet tarihi : 30.05.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 1.800,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 24.01.2011 tarihinde sipariş ettiği mobilyanın 25.04.2011 tarihinde kendisine teslim edildiğini, takımın iki adet 3’lü kanepe ve bir adet tekli koltuktan oluştuğunu, üçlü kanepenin alt kısmının kırık olduğunu ve firmanın bu tarihe kadar hiçbir işlem yapmadığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti: Firmadan 30.05.2011 tarih ve 5688 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün teslim tutanağında ürünün tüketiciye kırık teslim edildiği ve üründeki arızanın servis formuyla tespit edildiği anlaşıldığından şikayete konu ürün 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanan ayıplı mal kapsamında değerlendirilmiştir.

Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketici malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğunu, bu durumda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmış olup Bu nedenlerden dolayı satın alınan malın ayıplı mal kapsamında değerlendirilebileceği için tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları