Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Temmuz 2011 Cuma

ömer alpınar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 21.07.2011
Şikayet eden : Ömer ALPINAR
Şikayet edilen : Dölek Pazarlama – Mustafa Koray DÖLEK
Şikayet konusu : Nokia marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 17.06.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 550.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 18.05.2011 tarihinde satın aldığı cep telefonun kendisine sıfır olarak satıldığını, fakat cihazın arızalandığını ve servise götürdüğünde cihazın daha önce başka şahıs adına servise verildiğini, bu durumdan cihazın ikinci el olduğunu fark ettiğini belirtip ürünün bedelini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 17.06.2011 tarih ve 6368 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; cihazın kendileri tarafından satıldığını, cihazın kendilerine hiç getirilmediğini belirtip gerekenin yapılmasını talep etmektedir.

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçenin incelenmesinden; tüketiciye sıfır olarak satılan cihazın aslında sıfır olmadığı, satış tarihinden önce farklı şahıs adına kayıtlı olarak servise verildiği 10.06.2009 tarihli servis formundan görülmüştür. 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesinde “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. Tüketici bu durumda bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.” belirtilen hükme istinaden tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları