Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Temmuz 2011 Cuma

semra demir

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 21.07.2011
Şikayet eden : Semra DEMİR
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 25.05.2011
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 169,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 19.11.2010 tarihinde satın alınan SAMSUNG MARKA C3053 MODEL 358571033756030 seri nolu cep telefonunun görüşme sırasında birkaç dakika sonra ses gidiş gelişlerinde problem yaşadığını bu nedenle söz konusu arızadan dolayı mağdur olduğunu belirtip ödediği bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 25.05.2011 tarih ve 5511 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketicinin SAMSUNG MARKA C3053 MODEL 358571033756030 seri nolu cep telefonu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır. Cep telefonunun açıldığı şarj olduğu, sim kart takılarak yapılan testlerinde yapılan uzun süreli görüşmelerde gelen sesin zaman zaman kesildiği duyulmadığı, cep telefonunun şebeke test cihazında GSM 900 ve 1800 şebekeleri üzerinde yapılan testlerin sonucunda şebeke değerlerinin istenilen aralıkta olmadığı bu nedenle raporun olumsuz olduğu söz konusu cihazda şebeke problemi olduğu tespit edilmiş test sonucu rapor olarak bilginize sunulmuştur. Cep telefonunun elektronik devresinde yapılan incelemede akım değerlerinin normal seviyede olduğu sıvı temasına ,darbe kaynaklı hasara ve yetkisiz müdahale izine rastlanmadığı gözlenmiştir. Sonuç olarak tüketicinin SAMSUNG MARKA C3053 MODEL 358571033756030 seri nolu cep telefonunun yapılan incelemesinde açıldığı şarj olduğu sim kart takılarak yapılan arama denemelerinde ses değerlerinin zayıf ve zaman zaman anlaşılmaz olduğu şebeke test cihazında GSM 900 ve 1800 şebekeleri üzerinde yapılan testlerin sonucunda şebeke değerlerinin istenilen aralıkta olmadığı bu nedenle raporun olumsuz olduğu söz konusu cihazda şebeke problemi olduğu bu nedenle ses problemlerinin yaşandığı elektronik devrenin incelenmesinde akım değerlerinin normal olduğu sıvı temasına darbe kaynaklı hasara ve yetkisiz müdahale izine rastlanmadığı şebeke devresinde oluşan elektronik arızanın ses gidiş gelişlerinde yarattığı problem sebebiyle söz konusu şikayette cep telefonunun imalat hatası bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve cep telefonunun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunduğu; şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise cihazın 28.12.2010, 28.03.2011 ve 16.05.2011 tarihlerinde arızalanmasından dolayı servise verildiği, ilkinde tamir edilen cihazın son iki servise gidişinde cihazda arızaya rastlanmadığı görülmüş olup bilirkişi raporu ve servis formları birlikte değerlendirildiğinde garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde üçten fazla arızalandığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları