Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Temmuz 2011 Cuma

jale öztoprak

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 21.07.2011
Şikayet eden : Jale ÖZTOPRAK
Şikayet edilen : Derimod Deri Konf. Pazar San. Ve Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Derimod marka iki adet çanta
Şikayet tarihi : 01.07.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 89,00 TL + 79,00 TL= 168,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 06-07.10.2009 tarihinde biri siyah biri kahverengi olmak üzere iki adet çanta satın aldığını, çantaları kullanmamasına çantaların derilerinde soyulma, iç astarında yırtılma ve çantalarda deforme meydana geldiğini, firmaya müracaatta bulunmasına rağmen firmadan olumsuz cevap aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 01.07.2011 tarih ve 6882 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; tüketicinin almış olduğu çantaların öncelikle deri çanta olmadığını, bu nedenle iki yıla yakın kullanılan vilineks çantalarda kullanıma bağlı deformasyonların olmasının normal olduğunu, müşterinin şikayeti olan soyulmaların tadilatının yapısı gereği mümkün olmadığının be nedenle tüketicinin değişim talebine olumlu yanıt verilmediğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu ürünlerde yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, kahverengi çantanın iç cep kısmında yapılan astarlık kumaşta sökülme problemi tespit edilmiştir. Çantanın iç cep kısmında meydana gelen sökülmeler kullanılan kumaşın çok uç kısımdan dikilmesi ve zamanla sökülmesine neden olmuştur. Tüketicinin şikayeti olan, siyah çantanın dış kenar kısımlarında deride soyulma problemi tespit edilmiştir. Çantanın kenar kısımlarında meydana gelen soyulmalar çantanın yapımında kullanılan deri tekstil malzemesinin sürtünme mukavemetinin düşük olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı şikayet konusu ürünlerde üretim hatası söz konusudur. Çantalarda üretim hatasına rastlanılmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan şikayete konu ürünlerde kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünler ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.


Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle, şikayet konusu ürünler ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürünler için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları