Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Ocak 2010 Salı

halef özbek

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 07.01.2010
Şikayet eden : Halef ÖZBEK
Şikayet edilen : Dölek Pazarlama –Mustafa Koray Dölek
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 04.12.2009
Talep : Yenisi ile değişim
Miktar : 145.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 30.07.2008 tarihinde satın alınan cep telefonunun açılmadığını ve seste sorun olduğunu, aldığından bu yana aynı hatayı verdiğini, servisin sıvı teması var dediğini ancak, sıvı teması olmadığını belirterek, malın değişimini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 04.12.2009 tarih ve 8259 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; cihazın servise gönderildiğini ve sorunun çözümlendiğini, cihazın tüketiciye teslim edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konu cihazın incelenmesi için Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “ Tüketicinin cep telefonunda herhangi bir çatlak, herhangi bir darbe izi olmaması ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmaması sebebiyle, herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda cep telefonun elektronik devresinde yapılan incelemelerimde cep telefonun elektronik devresinde yetkisiz bir müdahale izine rastlanmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır.
Cep telefonun anakart entegre elemanın üç ucundaki temassızlık nedeni ile telefonun açılmadığı (çalışmadığı) anlaşılmaktadır. Bu sebeple söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşıldığından, cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.” Şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği ve sıvı teması olmadığı cihazın 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde tanımlanan ayıplı mal kapsamına girdiği anlaşıldığından tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 145.00 TL’ ye satın alınan malın yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin tüketiciye, iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları