Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Ocak 2010 Salı

ali ayık

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 07.01.2010
Şikayet eden : Ali AYIK
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Benq Siemens Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 12.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 349.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 03.10.2009 tarihinde satın alınan cep telefonunun aldığı gün arızasının başladığını, cihazın açılmadığını, ekran ışığının yanmadığını iki kez servise gittiğini ancak arızanın devam ettiğini, servisin bunun telefonun özelliği olduğunu iddia ettiğini, mağaza elemanlarının bu özelliği bilmediğini ve bilgilendirmediğini, bir telefonun ekran ışığının yanmamasının ve kapanmasının bir özellik olamayacağını belirterek, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 12.11.2009 tarih ve 7750 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; ürünün tedarikçi firması ile görüşüldüğünü, cihazın üç kez servise gittiğini ancak tüm servis işlemlerinde cihazdan kaynaklanan herhangi bir arızaya rastlanmadığının ve müşterinin arıza olarak belirttiği durumun arıza değil cihazın özelliği olduğunu ve cihaz özellikleri içerisinde yer alan menülerden kontrol edilebilecek bir özellik olduğunun tespit edildiğini, bu nedenle talebe olumlu yanıt verilemediğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konu cihazın incelenmesi için Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin cep telefonunda herhangi bir çatlak, herhangi bir darbe izi olmaması ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmaması sebebiyle, herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda cep telefonun elektronik devresinde yapılan incelemelerimde cep telefonun elektronik devresinde yetkisiz bir müdahale izine de rastlanmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır.
Cep telefonunda, ekranda herhangi bir görüntünün olmadığı, ekran displayinin arızalı olduğu, bu sebeple söz konusu ürünün elektronik arızası olduğu anlaşıldığından, cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.” Şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği ve arızanın imalat hatasından kaynaklandığı, cihazın garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (ekran-görüntü) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. Maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 349.00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları