Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Ocak 2010 Salı

ahmet yaşar karteper

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 07.01.2010
Şikayet eden : Ahmet Yaşar KARTEPER
Şikayet edilen : Eroyon Elektronik Tic. ve Sanal Mağazacılık Hizm. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 25.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 294,98 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 24.10.2008 tarihinde satın aldığı cep telefonunu, 15.10.2009 tarihinde arızalarından dolayı servisine teslim ettiğini, ancak 25.11.2009 tarihi itibariyle telefonun halen eline ulaşmadığını belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 25.11.2009 tarih ve 8126 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma vekilince verilen savunmada; şikayet dilekçesinin müvekkil şirkete tebliği edildiğini, tüketicinin telefonunun tamir edilmiş olduğunu, araya bayram tatili girdiği için 01.12.2009 tarihinde telefonun kendisine teslim edildiğini, tüketicinin sorunun giderilmiş olmakla şikayetin konusuz kaldığını ve şikayetin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Satıcı savunmasında, cihazın 01.12.2009 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini bildirmiş ise de, tüketici hakem heyetine başvurduktan sonra kendisine mesaj gönderilerek cihazın alınabileceğinin bildirildiğini ancak, cihazı teslim almadığını ve yasal onarım süresinin aşıldığını belirtmiştir.
Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 15.10.2009 tarihinde arızası nedeniyle teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları