Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Ocak 2010 Salı

aysel güleç

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 17.12.2009
Şikayet eden : Aysel GÜLEÇ
Şikayet edilen : MKM –Mersin Klima Merkezi Day. Tük. Mall. İnş.Elekt. San.
Şikayet konusu : Vestel Marka RT 426 buzdolabı
Şikayet tarihi : 18.11.2009
Talep : Yenisi ile değişim
Miktar : 700,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 16.04.2007 tarihinde satın alınan 3 yıl garantili buzdolabının bugüne kadar en az 10 kez servis müdahalesi gördüğünü, cihazın dört kez termostatının değiştirildiğini, dolapta sürekli buzlanma sorunu olduğunu ve meyve sebzelerin donduğunu, durumun ekli servis formlarından da anlaşılacağını, halen arızalı olduğu için dolaptan yararlanamadığını belirterek dolabın yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 18.11.2009 tarih ve 7881 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiş, savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, buzdolabının belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızayı (buzlanma) ikiden fazla ve farklı arızaları dörtten fazla tekrarladığı, cihazda bir yıl içerisinde dört kez termostat değişimi yapıldığı, cihazda buzlanma sorununun devam ettiği ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, buzdolabının satıcı tarafından yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları