Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Ocak 2010 Salı

erdal kaya

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 17/12/2009
Şikayet eden : Erdal KAYA
Şikayet edilen : 1- Mutlu Elektronik – Mutlu KUZUCU
2- Telpa Telekomünikasyon Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
[İmei No: 357173016445052]
Şikayet tarihi : 11.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 580,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 10.05.2008 tarihinde satın alınan cihazın arızası nedeniyle 02.09.2009 tarihinde aldığı firmaya telefonu iade ederek onarılmasını istediğini ancak 2 aydan fazla zaman geçmesine rağmen telefonun teslim edilmediğini, azami onarım süresi olan 30 işgünü geçtiğini, satıcı ve garanti veren ithalatçı firmanın müteselsilen sorumlu olduğunu belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 11.11.2009 tarih ve 7712 sayılı yazı ile satıcı firma ve ithalatçı firma Telpa Telekomünikasyon A.Ş’ den savunma istenilmiştir. İthalatçı firma tarafından verilen savunmada özetle; cihazın 07.09.2009 tarihinde kapak ve tuşlarda soyulma şikayeti ile servise girişinin yapıldığını, üretici firma ile 17.10.2009 tarihinde görüşüldüğünü ve değişim cihazı beklendiğini, yazılım güncellenmesi/yüklenmesinin bir arıza tespiti olmadığını, cihazın yenisi ile değiştirilmesi için üretici firma onayına sunulduğu için kanun ve garanti yönetmeliği kapsamında talebin haksız ve hukuka aykırı olduğunu, bu nedenle talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 02.09.2009 tarihinde arızası nedeniyle teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları