YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi : 17.12.2009
Şikayet eden : Hürmet BEZMEZ
Şikayet edilen : Aracılar Plastik San. Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 02.12.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 455,00 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 17.06.2008 tarihinde satın alınan cep telefonunu arızalanması sonucu 12.10.2009 tarihinde servise gönderilmek üzere mağazaya bıraktığını 33 işgünü geçmiş olmasına rağmen telefonun gelmediğini belirterek, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 02.12.2009 tarih ve 8199 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; 12.10.2009 tarihinde teslim alınan telefonun KVK teknik servisine gönderildiğini, yetkili servis tarafından cihazda anakart değişimi yapıldığını ve 24.11.2009 tarihinde teslim edildiğini, bu tarihte müşterinin aranarak cihazın geldiği bilgisinin verildiğini ancak müşterinin cihazı teslim almadığını bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 12.10.2009 tarihinde arızası nedeniyle teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
19 Ocak 2010 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2010
(796)
-
▼
Ocak
(50)
- halef özbek
- ferhat demir
- emre büyük
- emre bozdoğan
- duran manas
- burcu kış
- azat arslan
- alican armut
- ali ayık
- ahmet yaşar karteper
- ahmet külek
- ahmet cırık
- abdulnasır dağar
- abdullah eripek
- zeynep göksel
- vural kaynar
- veysel yeşil
- tülay polat
- turgay aytürk
- teslime yalın
- sıddık satıcı
- serkan aydemir
- nevin polat
- nazife arslan
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- mehmet uğur
- ilker karadağ
- ilay aydın
- ışık pınar ayata
- hüseyin cingöz
- hürmet bezmez
- filiz sezer
- fatma gürbüz
- fatma filiz
- erdal kaya
- erdal kaya
- cüneyt dutlu
- baha türköz
- ayşegül yoldaş
- aysel güleç
- ali selçuk aytuğ
- ali kaygısız
-
▼
Ocak
(50)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder