YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 17.12.2009
Şikayet eden : Baha TÜRKÖZ
Şikayet edilen : Pak Erem Kuru Temizleme Tic. Ve San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Gelinlik (Kuru temizleme)
Şikayet tarihi : 18.09.2009
Talep : Ücretsiz onarım
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 10.08.2009 tarihinde Arzum Moda evinde hazırlanıp teslim edilen gelinliğin o akşam Mersin’deki düğünlerinde kullanıldığını ve ertesi gün yine aynı yerde temizlenip kendilerine teslim edildiğini, 15.08.2009 tarihinde Didim’ deki ikinci düğünlerinde kullanılan ve kirlendiği için Pak Erdem Kuru Temizleme’ye temizlenmesi için teslim edildiğini, ancak 30.08.2009 tarihinde teslim alınmaya gidildiğinde, gelinlik üzerindeki işlenmiş taşların tamamen siyah bir renk aldığını, hatanın telafisi için gelinlikte ikinci bir temizlik yaptıklarını, bu defa taşların içindeki parlak yüzeylerin tamamen silindiğini ve tüm özelliğini kaybettiği için sıradan bir cam halinde teslim edildiğini, malın ücretsiz onarımının kabul edilmediği için mağdur edildiğini belirterek, gelinliğin orijinal-parlak taşlarla ücretsiz onarılarak onarılmasını talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 18.09.2009 tarih ve 6214 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma yazılı savunuma vermemiştir. Söz konusu gelinliğin onarımı için moda evine bırakıldığı, onarımın tamamlanmasından sonra teslim edileceği yapılan şifahi görüşmede firma tarafından beyan edilmiştir. Tüketici firma beyanını doğrulamıştır.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesinin incelenmesinden şikayete konu gelinliğin temizlenmek üzere firmaya teslim edildiği, yapılan temizlik hizmeti sonrasında gelinlik üzerindeki taşların hasar gördüğü ve onarılmak üzere gelinliğin firma tarafından teslim alındığı anlaşılmıştır.
Şikayete konu gelinlik üzerindeki taşların yapılan temizleme hizmetinden sonra hasar gördüğü anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4/A Maddesi gereği tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, gelinliğin firma tarafından ücretsiz onarılarak tüketiciye teslim edilmesine kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
19 Ocak 2010 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2010
(796)
-
▼
Ocak
(50)
- halef özbek
- ferhat demir
- emre büyük
- emre bozdoğan
- duran manas
- burcu kış
- azat arslan
- alican armut
- ali ayık
- ahmet yaşar karteper
- ahmet külek
- ahmet cırık
- abdulnasır dağar
- abdullah eripek
- zeynep göksel
- vural kaynar
- veysel yeşil
- tülay polat
- turgay aytürk
- teslime yalın
- sıddık satıcı
- serkan aydemir
- nevin polat
- nazife arslan
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- mehmet uğur
- ilker karadağ
- ilay aydın
- ışık pınar ayata
- hüseyin cingöz
- hürmet bezmez
- filiz sezer
- fatma gürbüz
- fatma filiz
- erdal kaya
- erdal kaya
- cüneyt dutlu
- baha türköz
- ayşegül yoldaş
- aysel güleç
- ali selçuk aytuğ
- ali kaygısız
-
▼
Ocak
(50)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder