Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Ocak 2010 Salı

ahmet külek

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 07.01.2010
Şikayet eden : Ahmet KÜLEK
Şikayet edilen : Ereyon Elektronik Tic. ve Sanal Mağazacılık Hizm.A.Ş.
Şikayet konusu : TTN Mobile Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 23.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 210,81 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 29.12.2008 tarihinde satın alınan cihazın ses sistemindeki bozukluktan dolayı üç kez Antalya’daki servisine gönderildiğini bu sorun çözümlendikten sonra ekran lambasında titreme ve aramalarda hata olduğu yazısının görülmeye başlandığını, ekranda “acil” ve “no service=servis yok” ibaresinin çıktığını, şu anda telefonla görüşme yapamadığını, Antalya’daki teknik servise 30.10.2009 tarihinde telefonu kargo ile gönderdiğini ancak hiçbir sebep gösterilmeden teknik servisin telefonu teslim almadığını, teknik servis ve TTN Mobil merkezlerini günlerce aramasına rağmen telefona da cevap vermediklerini, mağdur olduğunu belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 23.11.2009 tarih ve 7985 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma vekilince verilen savunmada; tüketicinin başvurduğu servisin adres değiştirdiği için cihazın servise ulaşmadığını, tüketicinin cihazı müvekkil şirkete gönderdiği taktirde garanti kapsamında tamiri müvekkil şirketçe yaptırılacağını, ayrıca Garanti Belgesi Uygulama Usul ve Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. maddesi gereği tüketicinin seçimlik hakkını kullanabileceği koşulların oluşmadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden cihazın ses-mikrofon arızası nedeniyle üç kez servise onarıma gönderildiği ve cihazın ikinci kez gönderilmesinde cihazda hata bulunmadığının rapor edilmesine rağmen cihazın aynı arızadan 3. kez servise gönderilmesinde cihazda yetkili servis tarafından onarım yapıldığı, cihazın 4. kez arızalanması nedeniyle yetkili servise gönderilmesi neticesinde, yetkili servisin adres değişikliği nedeniyle cihazın servise teslim edilemediği, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (ses-mikrofon) ikiden fazla tekrarladığı, bu servis süreçlerinin cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları