Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Ocak 2010 Salı

zeynep göksel

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 17/12/2009
Şikayet eden : Zeynep GÖKSEL
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : G.Mobile Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 11.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 299,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 15.02.2009 tarihinde satın alınan cihazın üc kez açılmıyor probleminden servise gönderildiğini, bu üç onarımdan sonra cihazın şarj aletinin servise gittiğini ve 1,5 ay sonra yanlış şarj aleti gönderildiğini, bu kez şarj aleti ile birlikte telefonun tekrar servise gönderildiğini ve bu gidişinde bedel iadesi talebinde bulunduğu halde değişim teklif edildiğini, çok uzun süredir telefonu kullanamadığı için yeni cihaz almak zorunda kaldığını ve onarım süresinin de 30 işgününü aştığını belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 11.11.2009 tarih ve 7695 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; mağazaları tarafından satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağlandığını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini, konunun tedarikçi firma ile görüşüldüğünü, 4 defa servise giren ve üçünde farklı arızalardan işlem gördüğü belirtilen cihazın müşteri memnuniyeti adına, cihaz fatura bedelinde yeni bir cep telefonu ile değişiminin yapılabileceği bilgisinin alındığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formları ile cihaz gönderim formundan cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (açılmıyor) ikiden fazla ve farklı arızaları dörtten fazla tekrarladığı, cihazın bataryasının 1,5 ay serviste kaldığı ve yanlış şarj aleti gönderildiği için cihazın uzun süre tüketici tarafından kullanılamadığı, bu arızalar ile şarj aletinin serviste uzun süre kalmasının maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları