Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

3 Temmuz 2009 Cuma

hülya cömert

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 02.07.2009

Şikayet eden : Hülya CÖMERT
Şikayet edilen : Başarı Ticaret ve İletişim Hizmetleri A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 08.04.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 160,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Hülya CÖMERT 16.08.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu şarj almama şikâyeti ile teknik servise verdiğini, ancak teknik servisin arızayı kullanım hatası olarak nitelendirdiğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti
: Başarı Ticaret ve İletişim Hizmetleri A.Ş. firması 08.04.2009 tarih ve 1992 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, telefonun bir ayıbının olmadığını, ayrıca 10.03.2009 tarihli servis raporunda şarj yuvasının kırık olduğunun tespit edildiğini aktarmıştır.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürün bilirkişi Sadık KIRICI tarafından incelenmiştir. Sadık KIRICI verdiği raporda cihazın şarj olmadığını ve şarj soketinde arıza olduğunu belirtmiştir. Ayrıca aynı raporda cep telefonun elektronik devresinde yapılan incelemelerde cep telefonunun şarj soketinin kırık olduğu, bu nedenle tüketicinin kullanma kusurunun olduğu, telefonun imalat hatasının olmadığı belirtilmektedir. Satıcı sadece malzeme, işçilik ve montaj hatalarından dolayı sorumlu tutulacağından, tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları