Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

3 Temmuz 2009 Cuma

hatice çiğdem er

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 02.07.2009

Şikayet eden : Hatice Çiğdem ER
Şikayet edilen :.Media Markt Forum Mersin
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 24.04.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 569,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Hatice Çiğdem ER verdiği dilekçesinde 25.12.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu kapağın tuş takımı üzerinde sürtme yapması nedeniyle 4 kez teknik servise verdiğini, servisten cihazın çizik geldiğini, bunun sonucunda telefonunun yenisi ile değiştirildiğini ancak yeni telefonda Türkçe menü olmaması ve aynı arızanın görülmesi üzerine teslim almadan tekrar servise verdiğini ve servisin mekanik parça değişimi yaparak onarımı gerçekleştirdiğini belirtmiş, yeni bir ürünün hiç kullanmadan mekanik parça değişimi yaptıracak düzeyde arızalı olması ürünün ayıplı mal kategorisine girmesini gerektireceğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Media Markt Forum Mersin firması 24.04.2009 tarih ve 2311 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, telefondaki çiziklerin kendilerinden kaynaklanmadığı halde cihazın değişiminin yapıldığını, yeni üründeki arızanın da servis tarafından onarım yapılarak giderildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürün bilirkişi Sadık KIRICI tarafından incelenmiştir. Bilirkişi Sadık KIRICI raporunda, kızağın tuş takımına sürtme yaptığını belirtip, telefonda çatlak ya da darbe izi olmaması, elektronik devresinde yetkisiz bir müdahale izine rastlanmaması sebebi ile tüketicinin kullanım kusuru bulunmadığını, kızağın tuş takımına sürtme yapması, son yazılım güncellenmesinden sonra Türkçe menünün olmaması sebepleri ile cep telefonunun servis hizmetlerinden kaynaklı kusuru bulunduğunu bildirmiştir. Bilirkişi Sadık KIRICI’nın raporu göz önüne alındığında, Garanti Belgesi Uygulamalarına Dair Yönetmelik’in 14/a maddesindeki ‘arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması halinde tüketici bedel iadesi talebinde bulunabilir’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 569,00 TL’nin tüketici Hatice Çiğdem ER’e verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları