Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

1 Temmuz 2010 Perşembe

zahide güllü

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 03.06.2010
Şikayet eden : Zahide GÜLLÜ
Şikayet edilen :Carrefour –Sa
Şikayet konusu : Nokia Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 27.04.2010
T alep : Malın Değiştirilmesi.
Miktar : 199,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Zahide GÜLLÜ dilekçesinde; 16.12.2009 tarihinde satın alınan Nokia Cep Telefonunun aldıktan kısa bir süre sonra görüşme yapılırken sim kartı kaydı yazısı vererek görüşme sonlanması nedeniyle 4 kez servise verdiğini ama sorunun halledilmediğini, telefonu aldığından beri 3 gün kendinde 15 gün serviste kalmasından dolayı kullanamadığını ve malın değiştirilmesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 27.04.2010 tarih ve 4183 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Elektrik ve Elektronik Mühendisi Yrd.Doç.Dr.Mehmet ZİLE bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin cep telefonunun ekranında herhangi bir görüntü olmadığı, ekran displayinin arızalı olduğu anlaşılmaktadır. Cep telefonunda herhangi bir çatlaklık olmadığı ve elektronik devresinde herhangi bir elemanında oksitlenme olmadığından herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı anlaşıldığından tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Cep telefonun sim kart haznesindeki entegre elemanının bir ucunun arızalı olması sebebiyle, karşı tarafa sesin gitmediği zamanda sesin kesik kesik gittiği ve sesin kesildiği, söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşıldığından cep telefonun imalat kusuru bulunmaktadır.” Şeklinde rapor etmiştir.

Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (sesin gitmemesi –kesik kesik gitmesi) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı, bilirkişi raporundan da Nokia Cep Telefonunun sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır.

Belirtilen nedenlerle 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenle, Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları