Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

28 Temmuz 2010 Çarşamba

ferdi arıkbaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır
.

Karar Tarihi: 15.07.2010
Şikayet eden :Ferdi ARIKBAŞ
Şikayet edilen :Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Toshiba Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 27.05.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 432,11 TL

Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde, 17.08.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu aynı arıza ile 3 defa servise verdiğini, ancak sorunun çözülmediğini ve telefonu daha kötü bir şekilde teslim aldığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 17.05.2010 tarih ve 4906 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Satıcı firma tarafından gönderilen savunmada cihazın dört kez teknik servise verildiği, ilk servis girişinde yazılım yüklendiğini, kalibrasyonlarının yapıldığını, ikinci servis girişinde mekanik parça değişimi ve yazılım güncelleme yapıldığını,üçüncü ve son servis girişlerinde yazılım güncelleme ve ayar genel bakımlarının yapıldığını bildirmiştir.
.
İnceleme ve Gerekçe
: Şikayete konu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi)bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin cep telefonunda herhangi bir çatlak, herhangi bir darbe izi olmaması ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmaması sebebiyle, herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda cep telefonun elektronik devresinde yapılan incelemelerimde cep telefonun elektronik devresinde yetkisiz bir müdahale izine rastlanmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Cep telefonunda zaman zaman ses ve görüntü donduğu, anakart entegre elemanının iki ucunda temassızlık olduğu,bu sebeple sorunun hala devam ettiği, söz konusu üründe imalat hartasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğundan cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.“ şeklinde rapor vermiştir.

Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihaz 20.03.2009- 13.04.2010- 23.04.2010- 10.05.2010 tarihlerinde tüketici tarafından teknik servise verildiği anlaşılmıştır. Ayrıca bilirkişi Mehmet ZİLE raporunda, cihazda zaman zaman ses ve görüntü donması gerçekleştiğini bildirmiştir. Ancak yapılan incelemede Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14. maddesinde sözü geçen; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir” hükmündeki şartların sağlanmadığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle; tüketici talebinin reddedilmesi gerekmektedir.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin redine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları