Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

1 Temmuz 2010 Perşembe

sinem ekmen

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 03.06.2010
Şikayet eden : Sinem EKMEN
Şikayet edilen
: Crea Bilişim Teknolojileri A.Ş.
Şikayet konusu : Carea Marka Dizüstü Bilgisayar
Şikayet tarihi : 29.04.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi.
Miktar : 599,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Sinem EKMEN verdiği dilekçesinde 17.05.2008 tarihinde aldığı Dizüstü Bilgisayarın wireless’i arıza yapınca 26.01.2010 tarihinde servise gönderildiği, ürün servisten döndüğünde dud sürücüsünün değiştirildiği, diğer arızanın devam ettiğinden tekrar 01/03/2010 tarihinde cihazı tekrar servise verdiğini, ancak aradan uzun süre geçmesine rağmen herhangi bir sonuç alınmadığını, sorduğunda cihazın geldiğini, fakat aynı şikayetlerle geldiğinden tekrar gönderildiğini, kendisinin öğrenci olması nedeniyle mağdur olduğunu, bu nedenle malın değiştirilmesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Crea Bilişim Teknolojileri A.Ş. Firmasına 29/04/2010 tarihli ve Firmasına 29.04.2010 tarihli ve 4301 sayılı yazı ile savunma istenmiştir. Firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; dizüstü bilgisayarın 01/03/2010 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları