Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

1 Temmuz 2010 Perşembe

şehmus aloğlu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 17.06.2010
Şikayet eden : Şehmus ALOĞLU
Şikayet edilen :YKM Giyim ve İhtiyaç Maddeleri Tic.ve San.A.Ş.
Şikayet konusu : Adidas Marka Eşofman
Şikayet tarihi : 12.05.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi.
Miktar : 128,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Şehmus ALOĞLU dilekçesinde; 10.04.2010 tarihinde satın alınan Adidas Marka Eşofmanın sağ bacak ön tarafta açılma olduğundan ürünü YKM’ye teslim ettiğini, ürün geri geldiğinde ikinci bir açılma oluşturularak kendisine teslim edildiğini, bir haftalık kullanım sonucu oluşan hata nedeniyle malın değiştirilmesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 12.05.2010 tarih ve 4756 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma Adidas Marka Eşofmanın Tüketici Hakem Heyetince incelenmesi talebinde bulunmuştur.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Handan DEMİR bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, kumaşta sökülme ve delinme sorunu tespit edilmiştir. Ürün % 100 sentetik elyaftan üretilmiştir. Ancak bu kumaş kalitesiz, sürtünme ve esneme mukavemeti zayıf bir elyaftan üretildiği için kısa zamanda sağ bacağın diz üstünde sökülmüş ve delinmiş durumdadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Eşofman altında üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır. ” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan eşofmandaki sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu eşofman ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları