Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

29 Ocak 2009 Perşembe

Özdemir GÜRBÜZ

                                                                         T.C.

YENİŞEHİR   KAYMAKAMLIĞI

(İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı)

 

Karar No     :

Karar Tarihi:  29.01.2009

 

      YENİŞEHİR   KAYMAKAMLIĞI

          Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

 

Raportör          : H.Bilgehan YAVUZ

                           Yazı İşl.Müdürü

Şikayet eden    : Özdemir GÜRBÜZ                                                                                                Şikayet edilen      :  Asya Telekominikasyon San. Tic. Ltd. Şti.

Şikayet konusu:  Sony Ericsson W 580 İ marka cep telefonu

Imeı no             : 359235017259655

Şikayet tarihi   : 13.11.2008

Şikayet Talebi   : Değişim

Ürün Bedeli       : 499,00 TL

 

Olayın Özeti     : Özdemir GÜRBÜZ isimli tüketici 30.11.2007 tarihinde Medıa Markt MS İstanbul

Yön. Hiz. Ltd. Şti. den Sony Ericsson W 580 İ marka cep telefonu aldığını, telefonu arızasından dolayı

18.09.2008 tarihinde  Asya Telekominikasyon San. Tic. Ltd. Şti. yetkili servisine götürdüğünü, bir süre

Serviste kalmasına rağmen bir sonuç alamadığını, telefonunu almak için gittiğinde firma yetkilisinin

Telefonunun Ankara’ da olduğunu söylediklerini, cihazı 12.11.2008 tarihinde teslim aldığını, 30 iş günü

Geçmesine rağmen telefonun arızasının giderilemediğini söylemektedir.

 

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Asya Telekominikasyon San. Tic. Ltd. Şti. firmasının yetkilisinin yaptığı savunmada; cihazın 18.09.2008 tarihinde “telefon açılmıyor” şikayetinden dolayı kaydının yapıldığını, cihazın sistem konnektörü etrafında sıvı teması nedeniyle oksitlenme olduğunu tespit ettiklerini, arızanın kullanıcı hatasından dolayı meydana geldiğini ve kullanıcının bunu kabul etmemesi üzerine cihazı ayrıntılı inceleme yapılması için 20.10.2008 tarihinde Ankara’ya gönderdiklerini ve Ankara’ daki firmanın yetkilisinin, telefonun arızasının sıvı teması nedeniyle kullanıcı hatası olduğunu beyan ettiklerini, cihazı 06.11.2008 de Mersin şubesine geldiğini, 12.11.2008 tarihinde tüketici Özdemir GÜRBÜZ’ün cihazını teslim aldığını söylemektedir.

 

İnceleme ve Gerekçe: Ürün incelenmek üzere Bilirkişiye gönderilmiştir. Bilirkişi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE 19.01.2009 tarihinde yaptığı incelemede; ”cihazın sim kartında bir sorun olmadığını, herhangi çatlak veya darbe izi olmadığını, telefonun elektronik devresinde oksitlenme olmadığı için herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığını, telefonun elektrik devresinde yetkisiz bir müdahale izine rastlanmadığını ve telefonun arızasının ana kart entegre elemanının uçlarından ikisinin çalışmamasından kaynaklandığını” beyan etmiştir. Bu sebeplerden dolayı Bilirkişi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE tüketicinin kullanım hatasının bulunmadığını, telefonun arızasının imalat ve servis hatasından kaynaklandığını söylemektedir. Buna göre 4077 sayılı Kanunun 4. Maddesine göre şikayet konusu ürün ayıplı mal olarak değerlendirileceğinden tüketicinin haklı olduğu kanaatine ulaşılmıştır.

 

Karar:  Yukarıda açıklanan nedenlerle; tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 499,00 TL değerindeki başka bir ürünün Asya Telekominikasyon San. Tic. Ltd. Şti. den alınarak tüketici Özdemir GÜRBÜZ’ e verilmesine, tarafların Tüketici Mahkemesine yapacağı 15 günlük itiraz süresi saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

 

 

Başkan

 

 

Eyüp Sabri KARTAL

Kaymakam

 

 

                    Üye                                Üye                                Üye              Üye                            Uye

 

 

    İnci ATINÇ  ALPTEKİN       H. Eren MÜLAYİM      Aytekin KESKİN       Orhan ÇAPAN          Mustafa GÖRGEN

           Belediye Tem.                    Baro Tem.             Tük. Örg. Tem      Tic.ve San.Od.Tem.       Es.San.Od. Tem.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları