Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

5 Mayıs 2011 Perşembe

Taner Gündi

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 17.03.2011
Şikayet eden : Tanyel GÜNDİ
Şikayet edilen : Media Markt MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : İndesit Marka Buzdolabı
Şikayet tarihi : 18.01.2011
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 999,01 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 24.04.2010 tarihinde satın aldığı buzdolabının soğutmama ve terleme şikâyetlerinden dolayı dört defa servis geldiğini fakat arızanın giderilemediğini belirtip bedel iadesi talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 18.01.2011 tarih ve 707 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. İbrahim SEVİM (Makine Mühendisliği Bölümü Öğretim üyesi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “ Şikâyet söz konusu olan İNDESİT marka TAN 6LFNF HG(TK) model buzdolabı incelenmiştir. Şikâyet söz konusu olan buzdolabı için değişik tarihlerde üç defa terleme yapıyor ve bir defada da soğutmama şikâyeti ile servise müracaat etmiştir. Buzdolabı yaklaşık olarak bir saat civarında çalıştırıldı. Bu çalışma esnasında terleme göremedi. Buzdolabı, 25.04.2010 tarihinde satın alınmıştır. Sonuç olarak buzdolabındaki iç sıcaklığı ile ortam sıcaklığı arasındaki farkın çok az olması nedeniyle terleme yapmadığını düşünüyorum. Bu nedenle de, imalat hatasından kaynaklandığı ve ayıplı mal kapsamında olduğu kanaatindeyim. ” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan makinede arızanın devam ettiği, üründe kullanıcı kusuru olmadığı ve ürünün imalat kusurundan kaynaklı arızası bulunduğu; şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise 03.07.2010, 29.10.2010 ve 10.11.2010 tarihlerinde terleme şikayetinden toplam üç defa servise gittiği ve servis tarafından terlemenin sebebi olarak havadaki nemin olduğunun iddia edildiği görülmüş olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (terleme) ikiden fazla tekrarladığı ve bilirkişi raporuyla bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları