Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

5 Mayıs 2011 Perşembe

Ali Rıza Döndaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 31.03.2011
Şikayet eden : Ali Rıza DÖNDAŞ
Şikayet Edilen : Flo Mağazacılık Hiz.ve Pazar.A.Ş.
Şikayet konusu : Flogart Marka Ayakkabı.
Şikayet tarihi : 21.02.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 99,95 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 13.12.2010 tarihinde satın aldığı ürünün çorabını boyadığı gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ürünün hasarlı olarak geldiğini, tekrar gönderdiğini, ancak ret edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 21.02.2011 tarih ve 1989 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında, tüketicinin ayna kısmında kırılma şikayetiyle üründe yapılan inceleme sonucunda, üründe üretimsel ya da malzemesel sorunlardan kaynaklanan bir hataya rastlanmadığı, oluşan deformasyonlar kullanım koşullarından kaynaklandığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu tüketicinin şikayeti olan ayakkabının iki tekinin iç taban ve iç arka kısımlarında boya verme problemi tespit edilmiştir. Ayakkabıda görülen boya verme probleminin nedeni; iç tabanda kullanılan deri tekstil malzemesinin ve iç arka kısımda kullanılan süet tekstil malzemesinin ısı ve ter haslığı değerlerinin düşük olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları