YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 31.03.2011
Şikayet eden : Zeynep ÇAPANDEMİR ÇELEBİ
Şikayet edilen : Carrefoursa Sabancı Ticaret Merkezi A.Ş.
Şikayet konusu : Simtel Marka Katı Meyve Sıkacağı
Şikayet tarihi : 25.02.2011
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 120,00 TL
Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde; satın almış olduğu katı meyve sıkacağının arızalanmasından dolayı servise verdiğini, ancak servisten kendisine dönüş yapılmadığı ve ürünün 30 iş gününden fazla serviste kaldığını belirtip ürününün başka marka ürünle değişimini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 25.02.2011 tarih ve 2273 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından savunma verilmemiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 26.11.2011 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, ürünün satıcı tarafından değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenilen bedelin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
18 Mayıs 2011 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2011
(852)
-
▼
Mayıs
(37)
- Zeynep E.Dulum
- Zeynep Çapandemir Çelebi
- Zahide Kök
- Vedat Ayaz
- Turgay İster
- Teoman Korkmaz
- Sertaç Kara
- Serhat Baran Dağdartan
- Selma Kavak
- Selahaddin
- Salih Atlı
- Pınar Alpkirik
- Özlem Tahiroğlu
- Orçun Güngör
- Onur Kale
- Nurcan Özdemir
- Nebahat Demirkartal
- Mustafa Ümit Yıldız
- Meliha Aslan
- Mehmet Kavraal
- Mehmet Eren Odabaşı
- İbrahim Gürsel
- Hülya Üzer
- Hasan Yaşar
- Günel Can
- Erol Sağlam
- Gönül İncesur
- günel can
- Ferhat Üren
- Erhan Bartu Atan
- Emre Akdağ
- Cengiz Gültekin
- Aslı Torun
- Ali Rıza Döndaş
- A.Kadir Acun
- Yaşar Kıvanç Kenger
- Taner Gündi
-
▼
Mayıs
(37)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder