Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

18 Mayıs 2011 Çarşamba

Salih Atlı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 31.03.2011
Şikayet eden : Salih ATLI
Şikayet edilen : Atmaca Elektronik San. Ve Tic. Ltd. Şt
Şikayet konusu : Axen Marka AT-825 MP4 Player
Şikayet tarihi : 01.02.2011
Talep : Malın ücretsiz onarılması
Miktar : 77.00 TL (İki adet ürün)

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 06.08.2009 tarihinde satın iki adet Axen marka at-825 mp4 player ‘ı çalışmıyor arızalarından dolayı yetkili servise götürdüğünü, yetkili teknik servisin açılmama arızasının nedeni olarak bataryaların arızalı olduğunu ve değişmesi gerektiğini, bataryaların garanti kapsamında olmadığını ve adet olarak 35 TL karşılığında alabileceğini söylemesi üzerine ürünleri iade aldığını (212 412 14 14) numaradan bir yetkili ile görüştüğünü bataryanın garanti süresinin 3 ay olduğunu söylediklerini belirtip 2 yıl garanti kapsamında olan ürününün ücretsiz onarılmasını talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 01.02.2011 tarih ve 1291 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; Li-on pillerinin kullanılmaya başlanmasıyla birlikte yavaş yavaş kapasitelerinin düştüğünü, kullanım koşullarına bağlı olarak ömürlerinin azaldığını, buna bağlı olarak garanti kapsamındaki ürünlerin kullanım süresince bataryasının ömrünün kısalması durumunda yenisi ile değiştirilmediğini, daha uzun süreli şar için tüketicinin yeni batarya alması gerektiğini, sadece ürünün garanti süresinde hiç şarj tutmaması durumunda yenisi ile değiştirilebileceğini, tüketicinin başvurması halinde ürünün incelenmesi durumunda gerekli işlemlerin yapılabileceğini belirtmiştir. .

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketicinin Axen marka at-825 mp4 player ‘ı tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılarak bazı bulgulara rastlanmıştır. Buna göre. İlk incelemede cihazların bataryalarının açma voltaj değeri olan 3,6 v ( volt ) olmadığı düşük değerde olduğu bu nedenle açılmadığı, bataryaların özelliklerini kaybettiği ve şekil bozukluğu yaşadığı (şiştiği), iki cihazında akım çekme değerlerinin normal olmadığı ve aşırı akım çektiği tespit edilmiştir. cihazların elektronik devresi incelendiğinde herhangi bir darbe ve sıvı temasına rastlanmadığı gözlenmiştir. Tüketicinin Axen marka at-825 mp4 player ‘ının yapılan incelemesi sonucu her iki ürününde bataryalarının arızalı olduğu arızalanma nedeni olarak mevcut ürünlerin elektronik devrelerinin bataryalardan çektiği akım değerlerinin normal seviyede olmadığı bu nedenle bataryaların özelliklerini kaybettiği tespit edilmiştir. Bu nedenle söz konusu arızada mp4 playerların imalat kusuru bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Ekli dilekçe ve teknik servis formlarının incelenmesinden cihazın arızası nedeniyle 23.12.2010 tarihinde servise verildiği ve servis tarafından verilen cevapta bataryaların ölü olup garantiye girmediği, bilirkişi raporundan ise cihazda mevcut arızanın olduğu ve arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı anlaşılmış olup 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 13 maddesinin 2. bölümünde; “ Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesı, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından raporlarla belirlenir. Tüketiciler belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir.” hükmüne istinaden şikayet konusu üründe kullanıcı kusuru olmamasından dolayı tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar
:Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise malın yenisi ile değiştirilmesine bu da mümkün değilse ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları