Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

5 Mayıs 2011 Perşembe

Aslı Torun

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 31.03.2011
Şikayet eden : Aslı TORUN
Şikayet edilen : Bambi Deri Mam. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Bambi marka Bot
Şikayet tarihi : 23.02.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 119,90 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 16.02.2011 tarihinde satın aldığı ayakkabının 20 gün içinde etrafının tamamen söküldüğünü, ürünü firmaya götürdüğünü, firmanın ürünün hatalı olduğunu kabul ettiğini, kendisine alışveriş çeki verildiğini fakat kendisinin ürünün ücretini talep ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 23.02.2011 tarih ve 2147 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; şikayet konusu ürünün firma tarafından incelendiğini, ürünün tadilatının mümkün olduğu halde tüketicinin mağdur edilmemesi için alışveriş çeki veya değişim önerildiğini, tüketicinin alışveriş çekini aldığını ve bu çeki Türkiyedeki tüm Bambi mağazalarında bir yıl süreyle kullanabileceğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dosya ve eklerinin incelenmesinden tüketicinin aldığı ürünün ayıplı olduğu, bunun firma tarafından kabul edildiği, tüketiciye ayıplı ürünle ilgili olarak alışveriş çeki veya değişim önerildiği anlaşılmıştır. Ancak şikayet konusu ürün 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde;“Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanan ayıplı mal kapsamında değerlendirilmiştir.
Ayıplı mallarda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmış olup Bu nedenlerden dolayı satın alınan malın ayıplı mal kapsamında değerlendirilebileceği için tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, şikayet konusu ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları