Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Mayıs 2011 Salı

Nebahat Demirkartal

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 31.03.2011
Şikayet eden : Nebahat DEMİRKARTAL
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul
Şikayet konusu : Asus Marka Bilgisayar
Şikayet tarihi : 02.02.2011
Talep : Malın Değiştirilmesi

Miktar : 699,00 TL
Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde 29.01.2010 tarihinde satın aldığı bilgisayarın kendi kendine kapanma, ekran arızası, donma arızası şikayetlerinden servise verdiğini belirtip mağduriyetinin giderilmesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 02.02.2011 tarih ve 1309 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Asus marka Asus EEEPC 1001 HA 250 GB W7 White model 9BOAAS384838 ürün seri numaralı Laptop Bilgisayar tarafımdan incelenip, gerekli ölçümler yapılmıştır. ADAPTÖR, FAN, KLAVYE, SPEAKER elektronik devrelerinde sorun olmadığı, EKRAN, HARDDİSK elemanların elektronik devrelerinde sorun olmadığı, İNVERTER sorunu olmadığı, İŞLEMCİ sorunu olmadığı, KASA da kısmen çizikler olduğu, fakat herhangi bir çatlak ve darbe izi olmadığı, laptop bilgisayarda oksitlenme olmaması sebebiyle herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda yetkisiz bir müdahale izine de rastlanmadığı, bilgisayarın RAM ünitesindeki elektronik yolların (elektronik lehim) çatlaması neticesinde temassızlık oluştuğu ve bu temassızlık sebebiyle bilgisayarda sık sık görüntü donması oluştuğu, sorunun hala devam ettiği anlaşılmaktadır. Sonuç olarak tüketicinin Laptop Bilgisayarında herhangi bir çatlak ve darbe izi olmadığından ve aynı zamanda elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmadığından, herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda yetkisiz bir müdahale izine de rastlanmadığı anlaşıldığından, Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Bilgisayarın RAM ünitesindeki elektronik yolların (elektronik lehim) çatlaması neticesinde temassızlık oluştuğu ve bu temassızlık sebebiyle bilgisayarda sık sık görüntü donması oluştuğu, sorunun hala devam ettiği anlaşıldığından, Laptop Bilgisayarın söz konusu elektronik arızasında imalat kusuru bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve bilgisayarın imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşılmıştır, şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 10.11.2010, 14.12.201, 24.12.2010, 06.01.2011 ve 20.01.2011 tarihlerinde ekran arızası ve kendi kendine kapanma şikayetlerinden servise verildiği, ilk iki servis formundan cihazın onarıldığı, son üç servis formundan cihazda arızanın görülmediği anlaşılmaktadır. Bilirkişi raporu ve teknik servis raporları birlikte değerlendirildiğinde garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (ekran arızası ve kendi kendine kapanma) ikiden fazla tekrarladığı, farklı arızaları dörtten fazla meydana geldiği ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.


Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları