Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

18 Mayıs 2011 Çarşamba

Selma Kavak

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 31.03.2011
Şikayet eden : Selam KAVAK
Şikayet Edilen : Yeni Koza Tekstil A.Ş.
Şikayet konusu : Diandor Marka Deri Mont.
Şikayet tarihi : 07.03.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 289,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 08.12.2010 tarihinde satın aldığı ürünün aldıktan 20 gün sonra solma ve renk değişimi gerekçesiyle iki kez firmaya müracaat ettiğini, ancak ret edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 07.03.2011 tarih ve 2557 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, Dİandor firmasından alınan savunmada, ürünün derisinin yapısal inceleme sonucunda deride bir sorun çıkmadığını, bu üründe 185 adet imalat yaptıklarının ve hiç şikayet gelmediğini, tüketicinin ürünü yakın tarihte alması göz önüne alınarak, iade alındığını , 20 gün sonra bu ürünün aynı şikayetlerden dolayı tekrar geldiğini, yapılan incelemede deride bir sorun çıkmadığını, çıkan sonuç karşısında tüketicinin deri ceketi giydiği zamanlarda bulunduğu ortamda veya çalıştığı ortamdan dolayı iadesini almadıklarını, bu kalitede bir derinin bu kadar kısa sürede yıpranması veya renk açılmasının kullanıcının biraz dikkat etmeyişinden kaynaklandığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan deri montun ceplerinde, kol kısımlarında, manşetlerinde, arka kısımlarında, yakanın alt kısımlarında renk farklılıkları problemi tespit edilmiştir. Renk farklılıklarının nedeni; deri tekstil malzemesinin ışık, ısı haslığı zayıf ve sürtünme mukavemeti düşük olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Deri montta üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları