Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Mayıs 2011 Salı

Özlem Tahiroğlu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 31.03.2011

Şikayet eden : Özlem TAHİROĞLU
Şikayet edilen :Kahveci Ticaret – M.Erol KAHVECİ
Şikayet konusu : Yarım Bot 2 adet
Şikayet tarihi : 17.02.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : iki adet (75.00 TL+75.00TL = 150,00 TL)

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; sikayet edilen firmadan iki adet ayakkabı aldığını, ayakkabının iç kısmında yapıştırma yerlerinden ön kısımdan açılmaya başlandığını, firmaya müracaatta bulunduğunu fakat 30 iş günü geçmesine rağmen ürünlerin kendisine iade edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 17.02.2011 tarih ve 1894 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunma yazısında özetle; tüketicinin ürününün birkaç kez değiştiğini, botun tabanında açılma var şikayetiyle kendilerine geldiğini, ürünün firmaya gönderildiğini, birkaç gün sonra başka bir üründen de şikayetçi olunca ikinci ürününde firmaya gönderildiğini, ürünün firmada olmasından dolayı tüketiciye yeni ürün teklif ettikleri belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; tüketicinin iki ürününün firmaya gönderildiği, taba renkli botun 12.01.2011 tarihinde, siyah renkli botun ise 19.01.2011 tarihinde firmaya gönderildiği, siyah renkli bot için 30 iş günü süresi dolmadan tüketicinin hakem heyetine müracaatta bulunduğu ve bedel iAdesi için gerekli koşuların oluşmadığı, taba renkli botun ise 30 iş gününden fazla üretici firmada kaldığı, 01.11.2010 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği taba renkli bot için tüketicinin talebinin kabulü talebin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle taba renkli bot için tüketici talebinin kabulüne, taba renkli bot için ödenen bedelin (75,00 TL) iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları