Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Mart 2011 Çarşamba

münevver yanpar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 06.01.2011
Şikayet eden : Münevver YANPAR
Şikayet Edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Tomy Hilfiger Marka Ayakkabı
Şikayet tarihi : 03.12.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 159,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçes
inde, 08.05.2010 tarihinde satın aldığı Tomy Hilfiger Marka Ayakkabının renginde solma ve deformasyon nedeniyle firmaya müracaat ettiğini, ancak firmadan olumsuz yanıt geldiğinden bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 03.12.2010 tarih ve 11405 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında; içinde deforme ve yırtılma, renk solması şikayeti ile 01/11/2010 tarihinde firmasına gönderildiğini, üründe üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını bildirdiğini ve ürünün 15/11/2010 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının bilirkişi tarafından incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, heyetin tüketici şikayetini kabul etmesi durumunda ise tüketicinin ayıplı malı iade etmesine karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, ayakkabının sağ ve sol tekinde renk solmaları, kumaş yırtılmaları problemleri tespit edilmiştir. Ayakkabıda kullanılan mavi renkli, pamuklu kumaşın solmasının nedeni kumaşın renk haslığının zayıf olmasından, dış yan kısımdaki yırtılmalar ise kumaşın sürtünme mukavemetinin zayıf olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları