Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

29 Mart 2011 Salı

harun ceren



YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 06.01.2011

Şikayet eden HarunCEREN
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 22.11.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi

Miktar : 169,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde 26.09.2009 tarihinde aldığı cep telefonunu garanti süresi içinde bozulduğunu, tamire gönderildiği fakat sıvı teması olduğu iddiasıyla ürünün yapılmadığının belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 22.11.2010 tarih ve 10892 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketici samsung marka e250i model 352376033165067 imei nolu cep telefonunu tuşları basmıyor arızasından dolayı servise gönderdiğini yetkili teknik servisin cep telefonun ana kartında kullanıcı kaynaklı sıvı temasına rastlandığını ve bunun üzerine onarılmadan ürünün iade edildiğini kendisinin bu durumu kabul etmediğini ve ürünün değişimini istediğini şikayetinde belirtmiştir.
Samsung marka e250i model 352376033165067 imei nolu cep telefonu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır. Cep telefonunun yapılan ilk incelemesinde açılmadığı ve aşırı akım çektiği ölçülerek gözlemlenmiştir. cep telefonunun elektronik devresinde yapılan incelemede belli bir noktadan sıvı aldığı bu sıvının cihazın elektronik devresinde kalıcı hasara yol açtığı mikroskop altında fotoğraflandırılarak bilginize sunulmuştur. cep telefonunun servise gönderim nedeni olan arızanın tespiti yapılmış bu arızanın sebebi olarak ana ekranı ana karta bağlayan flexinin arızalı olduğu gözlenmiştir. Sonuç olarak tüketicinin cep telefonu üzerinde yapılan incelemede servise gönderilme nedeni olan tuş arızasının sebebi olarak flexinin arızalı olduğu fakat elektronik devre üzerinde sim kart tutucusunun bulunduğu bölgeden sıvı temasına maruz kaldığı tespit edilmiş ve bu durum mercek altında incelenerek raporda sunulmuştur. Bu nedenle söz konusu şikayette kullanıcının kullanım kusuru bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 13 maddesinin 2. bölümünde; “ Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesı, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından raporlarla belirlenir. Tüketiciler belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir”. Teknik servis formlarından cihazın arızası nedeniyle 08.11.2010 servise verildiği, cihazda sıvı teması tespit edildiği ve ekonomik olarak onarımının mümkün olmadığı, bilirkişi raporundan ise cihazda mevcut arızanın kullanım hatasından kaynaklandığı anlaşılmış olup tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar
: Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları