Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

29 Mart 2011 Salı

gürüz karacan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 06.01.2011Şikayet eden : Gürüz KARACAN
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Toshiba Marka Dizüstü Bilgisayar
Şikayet tarihi : 22.10.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 2002,80 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 31.01.2009 tarihinde satın alınan dizüstü bilgisayaraın aynı arızadan (Fan arızası) üç defa servise verildiğini, sorunun halen devam ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 22.10.2010 tarih ve 10002 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; Savunma talebine istinaden gerekli inceleme ve araştırmanın yapıldığını, şirketlerinin 4822 sayılı yasa ile değişik 4077 sayılı Tüketici Korunması Hakkında Kanun’un maddelerini uyguladığını, Mağazalarında satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini, mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağladıklarını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini belirtmiştir. Ayrıca ürünün tedarikçi firması ile görüşüldüğünü; ürünün ilk olarak cihaz geç açılıyor, fan çalışmıyor ve ses veriyor, sol hoparlör çalışmıyor, bilgisayar yavaş çalışıyor şikayetlerinden servise verildiği (serviste hoparlör değişiminin, fan temizliğinin yapıldığı ve silikonun yenilendiği), ikinci olarak cihaz çok yavaş çalışıyor, fanında sorun var, çok fazla ısınıyor, ofis programları sorunlu şikayetlerinden servise verildiği (arıza bulunamadığı, fanın temizlendiği), üçüncü olarak fanlar çok ısınıyor, çalışırken ses çıkarıyor şikayetlerinden servise verildiği (cihazda sorun görülemediği) bilgilerinin alındığını belrtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “TOSHİBA Marka SATA A300D-16N dizüstü bilgisayar tüketiciden istenilerek gerekli kontrol ve incelemeler yapılmak üzere şarj edilerek kullanıma hazır hale getirilmiştir. Dizüstü bilgisayar şarj edildikten sonra aktif olarak kullanılmış ve şarj süresinin en üst seviyede (max) 1,5 saat olduğu ve bu süre içerisinde aşırı ısınma ve kapanma problemine rastlanmamıştır. Dizüstü bilgisayar sürekli şarj durumunda kullanılarak ikinci bir deneme yapılmış aktif kullanım sonucu aşırı ısınma ve kapanma problemine rastlanmamıştır. Dizüstü bilgisayarın 1.5 saat pil şarj süresi olması ve bu süre sonunda (kullanıma bağlı olarak bu süre değişebilir, azalabilir) bilgisayarın kapandığı gözlenmiş ve bu kapanmanın batarya şarj süresinden kaynaklandığı gözlenmiştir. Diz üstü bilgisayarın fan kontrolü yapılarak fan çalışmasının normal olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak TOSHİBA Marka SATA A300D-16N dizüstü bilgisayarın incelenmesi sonucunda şikayet konusu fan arızasına bağlı kapanma probleminin incelenmesinde şarj süresi kadar kullanımında kapanma yapmadığı şarjı bittiğinde kapandığı, sürekli pil şarj durumunda aktif kullanıldığı ve bu kullanım süresinde kapanma ve aşırı ısınma gibi bir durumun olmadığı fan çalışma ve soğutmasının normal olduğu test edilerek gözlenmiştir. Bu nedenle söz konusu şikayette ürünün üretim hatası bulunmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının olmadığı, cihazda imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızasının bulunmadığı, şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise cihazın 08.12.2009 - 25.02.2010 ve 03.05.2010 tarihlerinde servise verildiği, cihazın fanının temizlendiği ve fanında sorun görülmediği görülmüş olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla tekrarlamadığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; tüketici talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları